Opwarming van de aarde: nog lang niet dood en begraven

Informatie over andere aspecten van het leefmilieu en de klimaatproblematiek

Re: Opwarming van de aarde is dood en begraven

Berichtdoor Zorky op 10 dec 2009, 18:58

David D schreef: Een onnozel voorbeeld, maar wel 1 dat duidelijk maakt wat ik bedoel is: je zet 5 kippen op een afgesloten stuk gras...je geeft ze geen eten...na x aantal tijd zal het gras op zijn...kippen zullen sterven...hoe meer kippen er sterven, hoe meer gras er weer zal kunnen groeien, waardoor eventueel een laatste overlevende kip kan overleven op dat grasveldje omdat er genoeg gras bijgroeit om haar in leven te houden.
Dit is een stom voorbeeld, maar vervang het grasveldje door de aarde en de kippen door de mensen, en je krijgt ongeveer hetzelfde.

Ongeveer, inderdaad... Je vergeet even dat kippen geen mensen zijn. Wij hebben in principe de mogelijkheden en de kennis om in te zien dat het gras op raakt, voor het te laat is. Je kan dan misschien wel eerst nog langdradige discussies opstarten, het probleem ontkennen of in twijfel trekken, mogelijke maatregelen in twijfel trekken, maar het feit blijft: het gras raakt op. Daar zijn zelfs de sceptici het over eens.
Maar vreemd genoeg lijken de sceptici maatregelen zoveel mogelijk te willen uitstellen of afblazen. Afwachten... Het gras zal misschien vanzelf wel weer gaan groeien ? Doet het dat niet, tja... jammer !

Nog even over persoonlijk aanvallen op dit forum: blij dat je dit aanhaalt. In april van dit jaar postte Toine hier een hele scheldtirade persoonlijk aan mij gericht. Toen ik hem er beleefd op wees dat hij daarmee toch wel zwaar door de mand viel en zijn werkelijke aard toonde, heeft hij die post verwijderd (maar er zijn genoeg mensen die die toen al gelezen hadden) en niks meer over klimaat gepost tot nu toe. Ik denk dat niemand op dit forum ooit zo grof beginnen schelden is als Toine toen, dus ik zou niet durven zeggen dat sceptici hier het slachtoffer zijn.

Ik stop er voorlopig mee. Het is me teveel een welles-nietes spelletje aan het worden, met steeds weer achterhaalde argumenten die al eerder weerlegd werden. Ik heb er genoeg tijd in gestoken, denk ik. Ik ben al blij dat de meeste politici toch al lijken te beseffen dat er iets gedaan moet worden.
Graag sluit ik af met de volgende wijze woorden :mrgreen: :

Afbeelding
Zorky
Bosuil

Berichtdoor David D op 10 dec 2009, 19:13

Zorky schreef:Nog even over persoonlijk aanvallen op dit forum: blij dat je dit aanhaalt. In april van dit jaar postte Toine hier een hele scheldtirade persoonlijk aan mij gericht. Toen ik hem er beleefd op wees dat hij daarmee toch wel zwaar door de mand viel en zijn werkelijke aard toonde, heeft hij die post verwijderd (maar er zijn genoeg mensen die die toen al gelezen hadden) en niks meer over klimaat gepost tot nu toe. Ik denk dat niemand op dit forum ooit zo grof beginnen schelden is als Toine toen, dus ik zou niet durven zeggen dat sceptici hier het slachtoffer zijn.

Ik vind dat je geen link moest posten op pagina 2 over een filmpje van Steven Devijver en zijn job, of het echt hij is of niet weet ik niet, maar alleen al de intentie...
Ok, het staat op internet en dan is het de bedoeling dat het gezien kan worden, maar dat heeft volgens mij helemaal niks te maken met wat we hier bezig zijn.

Ik stop er voorlopig mee.

Ik zal deze wijze beslissing volgen :-)
David D
Sperwer

Berichtdoor pvt op 10 dec 2009, 19:22

Ik was van plan om hier ook een lange post te maken met allerlei quotes en replies daarop maar ik kreeg last van mijn tere geitenwollensokkenhart en kreeg medelijden met de neo-cons....
pvt
Visarend

Berichtdoor David D op 10 dec 2009, 21:28

pvt schreef:Ik was van plan om hier ook een lange post te maken met allerlei quotes en replies daarop maar ik kreeg last van mijn tere geitenwollensokkenhart en kreeg medelijden met de neo-cons....

Ik krijg hier vooral medelijden met de mensen die een ander zijn mening niet respecteren, doen alsof ze een genie zijn, en blijkbaar nog altijd niet doorhebben dat ze de titel van het topic beter opnieuw zouden veranderen (of zich toch minstens eens excuseren, want getuigt van weinig respect mijns inziens) , al is het maar om zichzelf niet tegen te spreken in wat ze zelf zeggen...
Sorry dat ik er weer over begin, maar ik vind het er echt over wat jullie doen...machtsmisbruik? En dat is nu net iets waar ik niet tegen kan, alleen verbaasd het mij dat alle "believers" hier geen problemen mee hebben en dit positief vinden?
David D
Sperwer

Berichtdoor Ligfietsertje op 10 dec 2009, 21:36

David D schreef:, alleen verbaasd het mij dat alle "believers" hier geen problemen mee hebben en dit positief vinden?

Zoals wel vaker trek jij graag te snel en dan nog verkeerde conclusies. Er bestaat trouwens niet zo iets als 'jullie'.
Ligfietsertje
Spreeuw

Berichtdoor Dirk L op 10 dec 2009, 21:50

David D schreef:Ik krijg hier vooral medelijden met de mensen die een ander zijn mening niet respecteren, doen alsof ze een genie zijn, en blijkbaar nog altijd niet doorhebben dat ze de titel van het topic beter opnieuw zouden veranderen (of zich toch minstens eens excuseren, want getuigt van weinig respect mijns inziens) , al is het maar om zichzelf niet tegen te spreken in wat ze zelf zeggen...
Sorry dat ik er weer over begin, maar ik vind het er echt over wat jullie doen...machtsmisbruik? En dat is nu net iets waar ik niet tegen kan, alleen verbaasd het mij dat alle "believers" hier geen problemen mee hebben en dit positief vinden?

Geen probleem hoor, ik heb de titel veranderd. Kwestie van het een beetje in lijn te houden met de geest van dit forum en de mensen die het gemaakt hebben en in stand houden. Op een ander forum zou een dergelijke outing van non-believers al lang overboord gegooid worden. We kunnen dit hier allemaal missen als tandpijn. Probeer maar eens op een willekeurig jagersforum een aantal anti-jacht uitspraken te doen. Je zult nogal een gang gaan.. :lol: . Eén dag geef ik je, niet meer. Jullie flirten met de forumregels maar goed, zolang het spek schieten is en geen hele varkens kan het passeren. Je weet nooit wanneer een discussie nog iets positiefs oplevert maar nu zie ik het eventjes niet meer, sorry... :cry:.
Even kijken hoe lang dit nog getolereerd wordt. De discussie zal toch een andere wending mogen nemen, en snel graag ! =O
Noem het gerust machtsmisbruik hoor. Wij hebben daar voorlopig geen enkel probleem mee. Het is ONS forum, het forum van de NATUUR in VLAANDEREN en zie wat we hier tolereren..

Probeer dat maar eens op een ander, vóór je hier nog eens komt zeuren over machtsmisbruik. 8-)

Zo, aan u het woord weer. :-)
Dirk L
Visarend

Berichtdoor David D op 10 dec 2009, 22:01

Ligfietsertje schreef:
David D schreef:, alleen verbaasd het mij dat alle "believers" hier geen problemen mee hebben en dit positief vinden?

Zoals wel vaker trek jij graag te snel en dan nog verkeerde conclusies. Er bestaat trouwens niet zo iets als 'jullie'.

Ja, als je niks zegt, ga ik er inderdaad van uit dat je het allemaal wel goed vind.
Je kan mij ook eens gelijk geven hé als je voor 1 keer akkoord bent met mij. Ik doe dat trouwens ook, en ik heb daar geen problemen mee..."jullie" precies wel, tenzij dat we nooit overeenkomen natuurlijk :-)
En ik schrijf "jullie" omdat het toch ik alleen (en soms nog eens Toine of iemand anders) tegen de rest is.

Maar zoals Zorky enkele uren geleden schreef heeft het geen zin om hier mee verder te gaan, en kruipt er teveel tijd in.
David D
Sperwer

Berichtdoor David D op 10 dec 2009, 22:17

Dirk L schreef:Geen probleem hoor, ik heb de titel veranderd. Kwestie van het een beetje in lijn te houden met de geest van dit forum en de mensen die het gemaakt hebben en in stand houden. Op een ander forum zou een dergelijke outing van non-believers al lang overboord gegooid worden. We kunnen dit hier allemaal missen als tandpijn. Probeer maar eens op een willekeurig jagersforum een aantal anti-jacht uitspraken te doen. Je zult nogal een gang gaan.. :lol: .

Ik zou helemaal akkoord gaan met jou als dit een forum was over klimaat/opwarming van de aarde ("believers"); maar het is een algemeen natuurforum en soms zegt iemand eens dat er wel degelijk over gediscussieerd moet worden, en dat hij wat meer oppositie niet erg zou vinden.
Wat ik nu in jouw post lees, is dat je daar juist helemaal niet mee opgezet bent, en je dat kan missen als tandpijn? Dat je dus met andere woorden geen discussie wil, en ook niet meer oppositie (zoals anderen wel willen?). Verbeter mij als ik fout interpreteer wat je zegt.

Eén dag geef ik je, niet meer. Jullie flirten met de forumregels maar goed, zolang het spek schieten is en geen hele varkens kan het passeren. Je weet nooit wanneer een discussie nog iets positiefs oplevert maar nu zie ik het eventjes niet meer, sorry... :cry:.
Even kijken hoe lang dit nog getolereerd wordt. De discussie zal toch een andere wending mogen nemen, en snel graag ! =O

Ik ben mij bewust van het feit dat ik flirt met de forumregels, en daarom heb ik ook (opnieuw) beslist om te stoppen met antwoorden in dit topic na vandaag, want ik zou liever geen ban krijgen, omdat de andere topics wel interessant en op een rustige manier verlopen.

Noem het gerust machtsmisbruik hoor. Wij hebben daar voorlopig geen enkel probleem mee. Het is ONS forum, het forum van de NATUUR in VLAANDEREN en zie wat we hier tolereren..

Probeer dat maar eens op een ander, vóór je hier nog eens komt zeuren over machtsmisbruik. 8-)

Zo, aan u het woord weer. :-)

Ja, het is jouw (jullie) forum, en jullie doen wat je ermee wil doen, maar de definitie in de van daele is nog altijd: "website waar over een bep. zaak kan worden gediscussieerd"
Als hierin maar 1 mening toegelaten is, kan je het nog moeilijk discussiëren noemen en dus ook nog moeilijk een forum.

Maar soit, dit was het dan, en deze post zal waarschijnlijk wel weer niet zo goed landen bij sommigen maar het was de laatste in dit topic (en opwarming van de aarde) en je zal hier dus geen last meer hebben van mij.
Misschien tot in het Argonne topic of een ander waar het er altijd veel beter aan toe gaat dan hier.
David D
Sperwer

Re: Opwarming van de aarde: nog lang niet dood en begraven

Berichtdoor David D op 10 dec 2009, 22:20

Wat ik nog vergeten zeggen ben is dat ik op niemand kwaad ben, en in eventuele andere topics waar we elkaar zouden tegenkomen geen rekening hou met wat er hier gezegd/gebeurd is.
Ik hoop alleen dat als ik ook eens een vraag heb hetzelfde kan gebeuren.

Edit: of dat we geen ruzie gaan maken als we elkaar in het echt tegenkomen wat niet ondenkbaar is...
Laatst bijgewerkt door David D op 10 dec 2009, 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt
David D
Sperwer

Berichtdoor pvt op 10 dec 2009, 22:23

David D schreef:
pvt schreef:Ik was van plan om hier ook een lange post te maken met allerlei quotes en replies daarop maar ik kreeg last van mijn tere geitenwollensokkenhart en kreeg medelijden met de neo-cons....

Ik krijg hier vooral medelijden met de mensen die een ander zijn mening niet respecteren, doen alsof ze een genie zijn, en blijkbaar nog altijd niet doorhebben dat ze de titel van het topic beter opnieuw zouden veranderen (of zich toch minstens eens excuseren, want getuigt van weinig respect mijns inziens) , al is het maar om zichzelf niet tegen te spreken in wat ze zelf zeggen...

Ik had het eerst en vooral niet over jou. Ten tweede beschik ik niet over de mogelijkheid om topic-titels te wijzigen tenzij die van mezelf. Gezien je mijn post quote neem ik dan ook aan dat je beschuldiging ook voor mij geldt en moet ik deze dus van de hand wijzen.
En als laatste wil ik nog iets zeggen over het respecteren van meningen. Ten eerste staan jouw posts hier nog steeds, moesten die verwijderd worden zou je kunnen zeggen dat we ze niet respecteren. Het geven van tegenargumenten (en ik geef toe, er komen er wel erg veel, maar ja, er zijn er nu eenmaal ook veel) is niet hetzelfde als het niet respecteren van je mening. Ten tweede ben ik er niet zo van overtuigd dat het uiten van meningen zo eindeloos moet toegestaan worden. Moet de mening van neo-nazi's gerespecteerd worden (waarmee ik niet bedoel dat klimaat-non-believers met neo-nazi's vergeleken moeten worden, ik wil enkel duidelijker maken wat ik bedoel)? Moet de maatschappij toelaten dat extreme monotheïsten intelligent design opdringen aan ons onderwijs? Moet de maatschappij toelaten dat een hard roepende minderheid van mensen die niet "geloven" dat het intensieve gebruik van de hulpbronnen op deze wereld kwalijke gevolgen kan hebben het debat verzieken over maatregelen om dit gebruik van die hulpbronnen duurzamer te maken?
pvt
Visarend

Berichtdoor Lanius op 11 dec 2009, 11:19

persoonlijk heb ik geen probleem dat men de topic-titel veranderd heeft. De titel was immers een leugen. Het is misschien een mening, maar het blijft een leugen. En relatie klimaat/natuur is heel duidelijk, dus een dergelijk leugen hoort hier niet thuis. (Trouwens, discussie bewijst dat het nog lang niet dood en begraven is)

Standpunten van David, Devijver, Toine worden moeiteloos weerlegd! De tegenreactie hierop is eigenlijk pover: het liefst negeert men ze en komt men weer af met andere zaken die dan weer moeiteloos worden weerlegd. Zo is discusieren inderdaad zinloos. Het is als discusieren tegen een creationist...

Met wie moeten we medelijden hebben? Mat David niet (hij probeert, tevergeefs weliswaar), met Toine en Devijver? Jazeker. Ze komen hun bek eens opentrekken (de eerste zelf bijna volledig offtopic) men weerlegt hun argumenten en dan zijn ze ribedebie.

Misschien nog een klein antwoordje voor Toine: De afkoeling van de laatste jaren is er, maar is toch niet zo spectaculair, want dit decennium zal het warmste worden sinds de metingen!

misschien ook eens de post van Zorky lezen:

Any cooling disproves global warming

Global warming is just part of a natural cycle

...

Persoonlijk vind ik de uitspraken van Toine heel denegrerend voor ondernemers: eigenlijk zegt hij nu niets anders dan: we kunnen maar poen scheppen en werk creeëren als we onze aardkloot verder om zeep helpen... mooi is dat!
Vogelwerkgroep Vlaamse Ardennen Plus:
http://vwgvap.waarnemingen.be/waarnemin ... hp?groep=1
Lanius
Buizerd

Berichtdoor barrie op 11 dec 2009, 18:13

De nuchtere kijk van een no-nonsense natuurhistorisch schrijver op de klimaatswijziging. Jan Desmet (dé diehard trekteller!) op Radio 1:
http://internetradio.vrt.be/radiospeler/v2_prod/wmp.html?qsbrand=11&qsODfile=/media/audio/r1stor20091211jandesmet
"...dat hy syne beste leevtijd had verloren in het waarnemen van saken, daar niet een duyt winst van quam."
barrie
Bosuil

Berichtdoor Cappelle op 11 dec 2009, 21:13

Een tip van Bart is altijd de moeite waard!
Cappelle
Visarend

Berichtdoor Toine op 12 dec 2009, 01:17

OPWARMING VAN DE AARDE : AL LANG DOOD EN BEGRAVEN

Lanius schreef:...

Persoonlijk vind ik de uitspraken van Toine heel denigrerend voor ondernemers: eigenlijk zegt hij nu niets anders dan: we kunnen maar poen scheppen en werk creeëren als we onze aardkloot verder om zeep helpen... mooi is dat!

Bedankt voor het compliment Lanius, je bewijst nog maar eens dat je zonder kennis van zaken uit je kraag zit te praten. Ja ondernemers zijn inderdaad allemaal uitschot die alles naar de kl.... helpen - diplomatie staat ook niet in je boekje van wellevendheid denk ik.

Als je zo'n veralgemeningen de wereld instuurt dan moeten wij ons ook serieus beginnen zorgen maken over de juistheid van al wat je hier zit te verkondigen.
Toine
Buizerd

Berichtdoor Toine op 12 dec 2009, 01:27

Zorky schreef:Nog even over persoonlijk aanvallen op dit forum: blij dat je dit aanhaalt. In april van dit jaar postte Toine hier een hele scheldtirade persoonlijk aan mij gericht. Toen ik hem er beleefd op wees dat hij daarmee toch wel zwaar door de mand viel en zijn werkelijke aard toonde, heeft hij die post verwijderd (maar er zijn genoeg mensen die die toen al gelezen hadden) en niks meer over klimaat gepost tot nu toe. Ik denk dat niemand op dit forum ooit zo grof beginnen schelden is als Toine toen, dus ik zou niet durven zeggen dat sceptici hier het slachtoffer zijn.

Zorky, als ik het mij goed herinner is het de moderator die mijn post heeft verwijderd.

Ik vind ook dat ik de enige ben die zich hier vergrijpt aan scheldtirades - mijn excuses daarvoor.
Toine
Buizerd

Berichtdoor Ligfietsertje op 12 dec 2009, 01:28

Toine schreef:
Lanius schreef:...

Persoonlijk vind ik de uitspraken van Toine heel denigrerend voor ondernemers: eigenlijk zegt hij nu niets anders dan: we kunnen maar poen scheppen en werk creeëren als we onze aardkloot verder om zeep helpen... mooi is dat!

Bedankt voor het compliment Lanius, je bewijst nog maar eens dat je zonder kennis van zaken uit je kraag zit te praten. Ja ondernemers zijn inderdaad allemaal uitschot die alles naar de kl.... helpen - diplomatie staat ook niet in je boekje van wellevendheid denk ik.

Als je zo'n veralgemeningen de wereld instuurt dan moeten wij ons ook serieus beginnen zorgen maken over de juistheid van al wat je hier zit te verkondigen.

Lezen is een kunst. Lanius schrijft nergens dat ondernemers allemaal uitschot zijn die alles naar de kloten helpen. Hij schrijft dat wat jij schrijft/zegt wel getuigd van een visie die alleen maar om geld draait, ten koste van alles. Het is dus geen veralgemeende kritiek op ondernemers, wel kritiek op de visie die jij verkondigd. Het feit dat hij die visie als denigrerend voor ondernemers beschouwt, bewijst net dat hij die mening (dat dus alle ondernemers enkel op geld uit zijn) niet deelt.

Dat de kunst van goed lezen je niet gegeven is, heb je spijtig genoeg al eerder bewezen.
Ligfietsertje
Spreeuw

Berichtdoor Davy op 16 dec 2009, 10:24

Om de persoonlijke vetes wat af te koelen, nog wat artikeltjes inzake het onderwerp:

Een greep uit de dieren die mogelijk het bijltje leggen ten gevolge van de klimaatsopwarming:
http://www.abc.net.au/news/stories/2009/12/14/2771612.htm

Boer in hongerstaking: landbouwgrond verzegeld voor CO²-opslag
http://www.abc.net.au/news/stories/2009/12/16/2773439.htm
Vorm is leegte, leegte is vorm
Davy
Sperwer

Berichtdoor Zorky op 17 dec 2009, 10:47

Iets wat we met onze eigen ogen al kunnen zien:

Invloed van klimaatverandering op trekvogels.
Zorky
Bosuil

Berichtdoor pvt op 17 dec 2009, 16:09

Toine schreef:Er zijn er natuurlijk nog altijd die dromen van een DDR staat - dat is duidelijk.

En zo zie ik het ook - een machtstrijd van het (goed georganiseerd moet ik toegeven) Internationaal Socialisme dat na de val van de Berlijnse muur in een groot gat is gevallen.

Gelukkig zijn er mensen die het communisme blijven bevechten want het Internationaal Socialisme probeert al jaren om de westerse wereld te onderwerpen!

Afbeelding(1955)

Ik wist niet dat er nog mensen bestonden die 20 jaar na de val van de muur nog steeds onder invloed waren van het discours van wederzijdse indoctrinatie die de koude oorlog ons heeft opgeleverd.
pvt
Visarend

Berichtdoor Lanius op 17 dec 2009, 23:59

zou er geen gelijkaardige " wet van Godwin" bestaan voor mensen die steeds communisme erbij willen betrekken?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin
Vogelwerkgroep Vlaamse Ardennen Plus:
http://vwgvap.waarnemingen.be/waarnemin ... hp?groep=1
Lanius
Buizerd

VorigeVolgende

Keer terug naar Milieu en Klimaat