Condooms voor Biodiversiteit

Informatie over andere aspecten van het leefmilieu en de klimaatproblematiek

Condooms voor Biodiversiteit

Berichtdoor citreola op 04 jan 2012, 22:48

Vanavond was prof. Etienne Vermeersch te gast in Terzake en hield er een vurig pleidooi tegen de Overbevolking. Hij vond het terecht spijtig dat de milieubewegingen dit thema nooit aangekaart hebben. Maar blijkbaar bestaat er toch een milieubeweging die campagne voert tegen de Overbevolking (weliswaar in de V.S.) :

http://www.biologicaldiversity.org/camp ... index.html

Uit de krant van vorig jaar :

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door citreola op 06 jan 2012, 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt
citreola
Sperwer

Re: Condooms voor Biodiversiteit

Berichtdoor Pjoris op 05 jan 2012, 00:55

Wel, je hebt ook de radicale tak: "The Voluntary Human extinction Movemevent" met de slogan "“May we live long and die out”"
http://www.vhemt.org/
Pjoris
Sperwer

Berichtdoor citreola op 05 jan 2012, 10:18

Het spreekt voor zich dat de beperking van de bevolkingsaangroei als doelstelling heeft het behoud van de biodiversiteit en van de levenskwaliteit voor de mens, en zeker niet het uitsterven van de mens…. Als we over 20 of meer jaren met 9 miljard op deze planeet zullen zijn, zal een daling van de levensstandaard voor iedereen een logisch gevolg zijn, om maar niet te spreken over de daling van de biodiversiteit. Ik geloof niet dat veel mensen dit willen….
Ook de beroemde David Attenborough vindt overbevolking de belangrijkste bedreiging voor onze planeet :
http://populationmatters.org/attenboroughs-rsa-speech/

Pjoris schreef:Wel, je hebt ook de radicale tak: "The Voluntary Human extinction Movemevent" met de slogan "“May we live long and die out”"
http://www.vhemt.org/
citreola
Sperwer

Berichtdoor RBI op 05 jan 2012, 11:02

Benieuwd wat Monseigneur André Leonard daar op te zeggen zou hebben... ;-)
RBI
Buizerd

Berichtdoor Iced Dragon op 05 jan 2012, 11:49

citreola schreef:Ik geloof niet dat veel mensen dit willen….

Ik geloof dat nog véél minder mensen er iets gaan aan doen ... Ik zou zelfs zeggen, een verwaarloosbare fractie, zelfs hier.

Zolang de farmacie genoeg verdient aan anticonceptie in de Westerse wereld interesseert de rest hun geen, ehm, bal, zak, reet, ...
Maar dan moet ook de levensstandaard daar ook omhoog, want kinderen zijn hun garantie voor hun oude dagen. En wat zou biodiversiteit hun kunnen schelen?

M.a.w., we're screwed ...

China deed het in dat opzicht nog zo slecht niet, met hun 1 kind/gezin politiek.
Extinctie door geen ethische drift
Iced Dragon
Bosuil

Berichtdoor Julke op 05 jan 2012, 11:55

RBI schreef:Benieuwd wat Monseigneur André Leonard daar op te zeggen zou hebben... ;-)

Veel geblaat weinig wol?
Schaapjes op het droge?
Julke
Bosuil

Berichtdoor manne op 05 jan 2012, 17:02

Ik sluit me volledig aan bij Iced Dragon. Milieu en biodiversiteit kan het gros van de wereldbevolking geen zak schelen zolang het hen economisch geen voordeel biedt. De economische crisis heeft bij ons in Europa ook pijnlijk duidelijk gemaakt dat ecologie en milieu ook bij ons in de onderste lade van de prioriteiten liggen.
Als het om besparingen gaat, wordt de natuur- en milieusector in nieuwsberichten zelfs nog niet vermeld. Zelfs niet op de vrt. Wie ligt daar nog wakker van? :-S :-(
manne
Steenarend

Keer terug naar Milieu en Klimaat