Waarnemingen Zuid-West-Vlaanderen

Activiteiten van, vragen voor en informatie over Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen

Moderator: Christoph

Waarnemingen Zuid-West-Vlaanderen

Berichtdoor Free op 20 jan 2015, 19:35

Vorige week werd het tweede deel van het digitale waarnemingenarchief van Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen opgeladen naar waarnemingen.be. Het betreft hier een databank van 53 417 waarnemingen, in de periode 1983 t.e.m. 2001. De waarnemers die over een account op waarnemingen.be beschikken, zullen de waarnemingen in hun persoonlijke lijsten terugvinden, de andere waarnemingen werden opgeladen onder de gebruikersnaam 'Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen'.

In 2013 werd ook al een bestand met 39 000 waarnemingen uit de periode 2001-2008 opgeladen. Hiermee zijn alle digitale gegevens van de vogelwerkgroep verwerkt. Rest nu nog enkel de jaarboeken en enkele losse gegevens, die enkel op papier beschikbaar zijn. Yann Feryn heeft zich kandidaat gesteld om de meest bijzondere van deze waarnemingen in te geven in waarnemingen. Good luck :-D
Free
Buizerd

Re: Waarnemingen Zuid-West-Vlaanderen

Berichtdoor manne op 20 jan 2015, 21:05

Een waar huzarenstukje Free. Dikke proficiat!
manne
Vale Gier

Berichtdoor yann op 20 jan 2015, 21:17

Ik zal eens testen met één jaarboek. Ik zie echter dat de digitaal opgeladen waarnemingen al dateren vanaf 1983, jaar van de uitgave van het eerste jaarboek. Zitten de jaarboekgegevens daar dan toch al bij ?
yann
Steenarend

Berichtdoor janus op 21 jan 2015, 11:26

inderdaad, een skitterend werk! heel erg proficiat. ik ben ganse dagen met databanken bezig, ik kan heel goed inschatten dat dit een reusachtig project is geweest!

ik kon het ondertussen niet laten om eens te testen. als ik mijn "eeuwige jaarlijst" bekijk, dan is de vroegste datum die ik kan kiezen 1992. ik ben er echter vrij zeker van dat ik in de periode 1983-1992 ook waarnemingen heb doorgegeven, zeker in de periode van de jaarboeken. dat was echter voor de periode van de digitale toestanden. wat de vraag oproept: wat is er precies de inhoud van die digitale lijsten?
janus
Bosuil

Berichtdoor Free op 21 jan 2015, 19:48

Dag Jan,

Bij nader inzicht bevat de gegevensbank vooral gegevens van 1990 t.e.m.2001, en daar zitten geen gegevens van jou tussen. Er zitten ook wel enkele oudere waarnemingen in deze database, maar ik denk dat dit waarnemingen zijn die pas na 1990 doorgegeven zijn aan Luc, en zo alsnog digitaal ingegeven zijn. Het is dus zeker niet zo dat alle waarnemingen tussen 1983 en 1990 digitaal verwerkt werden, ik denk dat er nog een groot papieren archief bestaat.
Free
Buizerd

Berichtdoor janus op 22 jan 2015, 12:11

Free schreef:Dag Jan,

Het is dus zeker niet zo dat alle waarnemingen tussen 1983 en 1990 digitaal verwerkt werden, ik denk dat er nog een groot papieren archief bestaat.

no problem! zoals ik al schreef: een fantastisch project!
janus
Bosuil

Keer terug naar Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen