Met Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen naar de Hoge Venen

Activiteiten van, vragen voor en informatie over Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen

Moderator: Christoph

Re: Met Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen naar de Hoge Venen

Berichtdoor manne op 07 apr 2014, 15:37

Billy schreef:En zo zat Starling toch ook een beetje in het verhaal hé. Leuk dat jullie van het uiltje konden meegenieten:

http://www.starlingreizen.be/blog/toeval-bestaat-niet

Mooi verhaal. Zalig om te lezen. 8-)

En een droomsoort. Inderdaad de moeite om eens een weekendje Hoge Venen te doen.

De Ruigpootuil is niét binnen. Hij wil zich niet tonen voor onze VWG. Ik denk dat het de vierde poging was met onze groep voor deze soort. ;-)
Maar niet getreurd, het alternatief mocht er best zijn. En geen klein beetje : 2 of 3 Dwerguilen =O
Verder op het lijstje : een paar Visarenden, Raaf, Barmsijsjes, Kruisbekken, Klapekster, een paar Zwarte Wouwen, een paar tiental Rode Wouw, Roodborsttapuiten, 3 Beflijsters, een baltsend m. Korhoen, Houtsnip, Zwarte Ooievaars, Kortsnavelboomkruiper, ... en schitterende landschappen in de Holzwarche en op de venen zelf ook, natuurlijk.

Mooi lijstje, Yann. Wie heeft de mysteriequiz gewonnen?
manne
Vale Gier

Berichtdoor yann op 07 apr 2014, 17:25

We voelden oprecht respect (èn dankbaarheid) voor je werk, Billy. Dat moet nogal een kick gegeven hebben. En wat dan te zeggen van de plaatselijke vogelaar die dat ontdekt zonder het te verwachten. Ik denk dat ik even aan de zuurstoffles zou mogen hangen :-D

@ Manne :
1. Odee (kampioen van België mysteryquizzen 2013) : 22/25
2. Yann : 20/25
3. Christoph : 19/25
yann
Steenarend

Berichtdoor Xyuny op 07 apr 2014, 21:31

't Is niet de eerste keer dat wij - mannen van VA+ - wat achter komen, en ook nu waren we wat later thuis. ;-)
Ook in de kwis was dat zo, maar overtrof de score toch mijn ambities (=niet zo moeilijk).

'k Heb erg genoten van 't weekend. Bedankt, Yann, voor alweer een weergaloze organisatie!! 8-)
Xyuny
Buizerd

Berichtdoor Xyuny op 09 apr 2014, 16:31

Enkele foto's staan hier
Xyuny
Buizerd

Berichtdoor manne op 10 apr 2014, 08:30

Wow! Die kan tellen!!!

Afbeelding

Ik weet niet wat er met Odee aan de hand is tijdens de lunch, maar als dat het gevolg is van één Baraque Michelleke (alhoewel, lijken me serieuze bottels), dan blijf ik er liever af. Of is dat Maria die daar in de hoek van het café verschijnt? 8-)
manne
Vale Gier

Berichtdoor Billy op 10 apr 2014, 09:49

yann schreef:We voelden oprecht respect (èn dankbaarheid) voor je werk, Billy. Dat moet nogal een kick gegeven hebben. En wat dan te zeggen van de plaatselijke vogelaar die dat ontdekt zonder het te verwachten. Ik denk dat ik even aan de zuurstoffles zou mogen hangen :-D

Respect.. Dankbaarheid.. Mooie woorden, bedankt. ;-)

Blijkbaar zouden 'mijn' beesten wel andere beesten zijn dan degene van het artikel (wat des te beter zou zijn).
Billy
Bosuil

Berichtdoor johnny op 29 maart 2015, 08:45

Mijn schoonbroer Luc is met zijn zoon en een kozijn naar de Hoge Venen en ze zagen de Dwerguiltjes paren. Dit was vrijdag. Er bestaan blijkbaar foto's van, dus afwachten tot ze terug zijn. Alvast proficiat van mijnen t'wege.
Ik weet niets.... het enige wat ik schijnbaar wel weet, is dat ik onwetend ben...
johnny
Buizerd

Berichtdoor Davy op 10 mei 2015, 13:47

We zitten nog enkele dagen in de Hoge Venen, Sourbrodt. Vandaag was uitzonderlijk kamp Elsenborn open voor een wandeling, echte aanrader en heel leuk naar vogels toe ! Maar nu we hier toch zitten, er schijnen in de buurt dus dwerg- en ruigpootuil te zitten. 'k Weet niet of het gepast is de locatie hier te vermelden, maar als er iemand van de uitstap van vorig jaar het ziet zitten om een privéberichtje te sturen, waar we die ongeveer kunnen vinden. Dank bij voorbaat. davyvwb@hotmail.be
Vorm is leegte, leegte is vorm
Davy
Sperwer

Berichtdoor Davy op 10 mei 2015, 16:49

Niet te geloven, maar de dwerguilen hebben we al gemutst. Toertje gedaan met de zoon langs het verharde venenfietspad, kom ik daar een groepje vogelaars tegen. Hadden het over een 'chouette' die ze hoorden, maar niet zagen. Kwartiertje later was 't bingo. Eventjes waren er 2 te zien, daarna zat er eentje te poseren op een tak. Zelfs bewijsfoto kunnen nemen. Nu nog de ruigpootuil...
Vorm is leegte, leegte is vorm
Davy
Sperwer

Berichtdoor manne op 10 mei 2015, 21:44

Was 't maar altijd zo makkelijk hé. :-P
manne
Vale Gier

Berichtdoor Dirk L op 10 mei 2015, 23:02

Davy schreef:Niet te geloven, maar de dwerguilen hebben we al gemutst. Toertje gedaan met de zoon langs het verharde venenfietspad, kom ik daar een groepje vogelaars tegen. Hadden het over een 'chouette' die ze hoorden, maar niet zagen. Kwartiertje later was 't bingo. Eventjes waren er 2 te zien, daarna zat er eentje te poseren op een tak. Zelfs bewijsfoto kunnen nemen. Nu nog de ruigpootuil...

Vergeet die Ruigpootuil, Davy. Beest is verdoemd.. ;-)
Dirk L
Visarend

Berichtdoor dey op 07 jun 2015, 18:31

Dirk L schreef:
Davy schreef:Niet te geloven, maar de dwerguilen hebben we al gemutst. Toertje gedaan met de zoon langs het verharde venenfietspad, kom ik daar een groepje vogelaars tegen. Hadden het over een 'chouette' die ze hoorden, maar niet zagen. Kwartiertje later was 't bingo. Eventjes waren er 2 te zien, daarna zat er eentje te poseren op een tak. Zelfs bewijsfoto kunnen nemen. Nu nog de ruigpootuil...

Vergeet die Ruigpootuil, Davy. Beest is verdoemd.. ;-)

Ruigpootuil, zou nu regelmatig gehoord worden op de lokatie van de Dwerguiltjes, maar ook wij hadden géén geluk...
Wel "superwaarneming" van Dwerguil vandaag.
1tje posteerde zich vlak naast het pad, en konden we uitgebreid observeren.
Ook 1 vogel met prooi, en ééntje zien braakballen uit de nestholte brengen.
Je moet er wel iets voor over hebben, zowel gisteren als vandaag, bijna opgegeten van kleine zwarte insecten, genre "midges", nie te doen...
Een héél geslaagd weekend, met verder nog waarnemingen rode-en zwarte wouwen, oehoe, zwarte ooievaar en waterspreew in een prachtig kader!
dey
Spreeuw

Vorige

Keer terug naar Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen