Daguitstap Flevoland - 22 dec 2013

Activiteiten van, vragen voor en informatie over Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen

Moderator: Christoph

Re: Daguitstap Flevoland - 22 dec 2013

Berichtdoor yann op 23 dec 2013, 21:25

Zalige filmpkes, hoor ;-)
yann
Steenarend

Berichtdoor janus op 24 dec 2013, 09:54

machtige filmpjes!
janus
Bosuil

Berichtdoor KaVee op 24 dec 2013, 10:25

Christoph schreef:Lange (al op van 3h30) maar prachtige dag gehad met de moaten in de Flevo's! Alleen het tussendoortje van het lijstje (de Zeearend) ontglipte ons. Nu aan een portooke om de redbull te elimineren in mijn lijf. Hoeveel soorten we zagen, hoeveel propere keuns we konden spotten, hoelang het precies geregend heeft: het zal mij worst wezen. Gewoon heel de dag genoten (met enkele stress-start-momentjes van mienen voiture) van Flevoland!

En organiseren is fun, zolang iedereen er ook van genoten heeft. Dus content dat zowel de vogels als het weer wilden meewerken.

maar dan slechts heel close ontglipt, hééééél close
ongeveer één minuut na jullie vertrek aan Vossemeer kwamen er twee over ...

http://waarneming.nl/waarneming/view/80741504

er moet altijd een goede reden overblijven om nog eens terug te keren ...
KaVee
Pimpelmees

Berichtdoor Dimitri op 24 dec 2013, 10:41

Ha, ik ben gisteren ook geweest! De sperweruil een muis zien pakken op en zien opeten. 2x op anderhalve meter boven mijn hoofd gevlogen. Zalig beest!

Afbeelding
snagit

De Bonapartes is ook goed gelukt. Redelijk snel teruggevonden.

De Swinhoes werd ook opnieuw gemeld 's morgens. We zijn gaan zoeken tussen 15u en 16u, zonder succes.

@manne: Welk programma gebruik je om jouw filmpjes te bewerken?
Dimitri
Sperwer

Berichtdoor manne op 24 dec 2013, 13:14

@manne: Welk programma gebruik je om jouw filmpjes te bewerken?

Waw, zalige foto man! De belichting was bij ons "iets minder".

Om de filmpjes te monteren heb ik VideoPad Video Editor gebruikt. Maar veel montagewerk was daar niet aan. Je kunt de beelden wel wat bijwerken wat o.a. helderheid, contrast en kleurengamma betreft. In ons geval was dat dus nodig wegens te weinig licht. Deze software is niet gratis, maar het basispakket wel en dat is ruim voldoende voor dergelijke filmpjes. Het is stukken beter dan bv live moviemaker. Je kunt het programma downloaden via softonic.

maar dan slechts heel close ontglipt, hééééél close
ongeveer één minuut na jullie vertrek aan Vossemeer kwamen er twee over ...

Da's wel klote natuurlijk! Maar aan de andere kant: we wisten dat er twee wat verderop zaten. Kiezen is altijd een beetje verliezen.
manne
Vale Gier

Berichtdoor Dimitri op 24 dec 2013, 14:42

Oké, thanks. Ik ga eens proberen. Hier nog wat foto's: http://waarneming.nl/user/photos/47614
Dimitri
Sperwer

Berichtdoor VQL op 27 dec 2013, 14:05

Indien ik mee was geweest, had ik het nooit zo prachtig in beeld gekregen. Fantastische beeldmateriaal, alsof ik erbij was, alhoewel,.... de sfeer, de 'korkendrank', de wind, de bloopers, de stoere verhalen, de uitspraken van niet enkel djoni, en zo veel meer kunnen moeilijk weergegeven worden op dit forum. Ik was de ganse dag ingelogd op de waarnemingen in de Flevopolders om jullie te kunnen volgen. Ik hoop volgend jaar nog eens mee te gaan. Minder ver maar daarom niet minder spectaculair.
VQL
Spreeuw

Berichtdoor manne op 27 dec 2013, 19:49

VQL schreef:Indien ik mee was geweest, had ik het nooit zo prachtig in beeld gekregen. Fantastische beeldmateriaal, alsof ik erbij was, alhoewel,.... de sfeer, de 'korkendrank', de wind, de bloopers, de stoere verhalen, de uitspraken van niet enkel djoni, en zo veel meer kunnen moeilijk weergegeven worden op dit forum. Ik was de ganse dag ingelogd op de waarnemingen in de Flevopolders om jullie te kunnen volgen. Ik hoop volgend jaar nog eens mee te gaan. Minder ver maar daarom niet minder spectaculair.

Tot mijn grote spijt is 90% van Djoni's hoog ornithologisch gezwets door de harde wind verloren gegaan. Wat niet wil zeggen dat het veelvuldige beeldmateriaal verloren is en niet "ten gepaste tijde" mis/gebruikt kan/zal worden. :mrgreen:
manne
Vale Gier

Vorige

Keer terug naar Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen