De Lijsters van VWGZWV 2010

Activiteiten van, vragen voor en informatie over Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen

Moderator: christoph

Re: De Lijsters van VWGZWV 2010

Berichtdoor Yves op 07 feb 2010, 00:30

Ik zag die Topper er gisteren om 13u30 (sas Bossuit). Om 13u50 of zo stond hij op waarnemingen.be. Vaak wordt het uur van waarnemen niet op waarnemingen.be ingevuld. Ik vind dat een gemis. Ik zou een oproep willen doen om zo vaak als mogelijk wél het uur in te vullen.
Yves
Steenarend

Berichtdoor christoph op 07 feb 2010, 21:03

Goeie oproep, Yves. Ik zal ook proberen mijn leven te beteren en meer het uur te vermelden.
christoph
Visarend

Berichtdoor bedovertrek op 07 feb 2010, 21:06

Zal er ook meer op letten in t vervolg. De topper zag ik rond 16u30, kheb het netjes aangepast ondertussen ;-)
bedovertrek
Spreeuw

Berichtdoor yann op 07 feb 2010, 21:41

'k Heb vandaag mijn jaarlijst voor ZWVl wat proberen aan te vullen. Mij vooral geconcentreerd op gebieden die anderen voorzeker wat minder zouden bezoeken. Zes nieuwe vandaag : Cetti's Zanger, Patrijs, Kievit, Smelleken, Grote Zaagbek en Slechtvalk. En nog enkele die ik niet zeker was (oa Kleine Bonte Specht in Arnolduspark Tiegem en Zwarte Specht in jaja, de Gavers : éénmaal dacht ik de kruukruuroep te horen, maar 't was tamelijk ver en geen 2de keer gehoord ... :-( )
yann
Steenarend

Berichtdoor christoph op 07 feb 2010, 21:45

yann schreef: Zwarte Specht in jaja, de Gavers : éénmaal dacht ik de kruukruuroep te horen, maar 't was tamelijk ver en geen 2de keer gehoord ... :-( )

Yann, gisterenvoormiddag hoorde ik ook éénmaal een roep die mij direkt aan Zwarte specht deed denken. 'k Stond op de punt van de 3e landtong en de vogel riep ergens achter mij (omgeving arboretum). Maar ook niet durven noteren. Zou er dan toch eentje zitten?
christoph
Visarend

Berichtdoor yann op 07 feb 2010, 22:46

Ik stond op dezelfde plek, Christoph. De richting was moeilijk te achterhalen. Arboretum of reigerbos ?
yann
Steenarend

Berichtdoor manne op 08 feb 2010, 10:03

Mij vooral geconcentreerd op gebieden die anderen voorzeker wat minder zouden bezoeken

Waar precies in de regio ben je niet geweest? :mrgreen:

Jaja, een serieuze ruk naar de top gemaakt. Een goeie kopman moet altijd in de voorste gelederen rijden naar het schijnt.
Maar ik denk dat een andere "topper" serieus verstoppertje aan het spelen is. Een tactiek die in de koerswereld uiteraard ook gekend is: geen trap te veel geven, je kaarten niet op tafel gooien en dan genadeloos uitpakken als het om de knikkers gaat. Hij gaat nog een (d)jasje uitdoen als je 't mij vraagt. :-D
manne
Visarend

Berichtdoor RBI op 08 feb 2010, 12:37

yann schreef:'k Heb vandaag mijn jaarlijst voor ZWVl wat proberen aan te vullen. Mij vooral geconcentreerd op gebieden die anderen voorzeker wat minder zouden bezoeken. Zes nieuwe vandaag : Cetti's Zanger, Patrijs, Kievit, Smelleken, Grote Zaagbek en Slechtvalk. En nog enkele die ik niet zeker was (oa Kleine Bonte Specht in Arnolduspark Tiegem en Zwarte Specht in jaja, de Gavers : éénmaal dacht ik de kruukruuroep te horen, maar 't was tamelijk ver en geen 2de keer gehoord ... :-( )

't Was erg sympathiek van die Grote Zaagbekken op de juiste kant van de Schelde te zitten nog net binnen de regio mwoehahaha :mrgreen: - wat ik me eigenlijk afvraag ; als ik in Outrijve sta en ik zie aan de overkant van de Schelde een mannetje Steppekiekendief passeren, mag ik die dan opschrijven als "binnen de regio". Mag ik dit dan door de vingers zien en zeggen "Steppekiek in Outrijve ?".

Iemand die zich geroepen voelt de moraalfilosoof van de Lijsters te worden :ugeek: :?:
RBI
Buizerd

Berichtdoor yann op 08 feb 2010, 13:12

Ik probeerde ze nog te verjagen naar de andere kant van de Schelde (had ik er verder geen administratieve miserie meer mee), maar ze blééven maar dichtbij zwemmen :-D .
yann
Steenarend

Berichtdoor Dirk L op 08 feb 2010, 13:14

De huidige Scheldebedding valt maar gedeeltelijk samen met de gewestgrens. Overal heb je afgesneden eilandjes Vlaanderen en Wallonië. De kans dat je Steppenkiekendief al eens een paar m2 in de regio gezeten heeft is nagenoeg 100 %. Dat laat je dus niet liggen, zekers ?? :-)
Dirk L
Buizerd

Berichtdoor Carlos op 08 feb 2010, 13:19

Ik zag die Topper er gisteren om 13u30 (sas Bossuit). Om 13u50 of zo stond hij op waarnemingen.be. Vaak wordt het uur van waarnemen niet op waarnemingen.be ingevuld. Ik vind dat een gemis. Ik zou een oproep willen doen om zo vaak als mogelijk wél het uur in te vullen.

Heel terechte opmerking, Yves!
Bij deze moet ik de koplopers laten begaan wegens te vaak niet in de regio.
Laatst bijgewerkt door Carlos op 09 feb 2010, 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt
Carlos
Visarend

Berichtdoor RBI op 08 feb 2010, 14:12

Dirk L schreef:De huidige Scheldebedding valt maar gedeeltelijk samen met de gewestgrens. Overal heb je afgesneden eilandjes Vlaanderen en Wallonië. De kans dat je Steppenkiekendief al eens een paar m2 in de regio gezeten heeft is nagenoeg 100 %. Dat laat je dus niet liggen, zekers ?? :-)

OK, Dirk, in jou hebben we de moraalfilosoof en arbiter gevonden voor de Lijsters van VWGZWVL :-P (omdat verschillende Lijsters een afwijkend moraalbesef hebben, kwamen velen toch al niet in aanmerking ;-) )

Misschien kunnen we als aansluitende activiteit een Lijsterdag houden ergens rond de 10e Mei om in de regio te zoeken naar speciallekes en 's avonds een glaasje te drinken in De Steenoven? Voorzitter?
RBI
Buizerd

Berichtdoor christoph op 08 feb 2010, 20:24

Goed voorstel, Djasse! Maar zelf heb ik op dat moment echter heel weinig tijd om iets te organiseren. Enkele jaren terug hebben we eens 2 maal een Birdathon in de regio georganiseerd in de eerste helft van mei (en geen mij dus :oops: ). Misschien ook iets in die aard, maar dan met alle geïnterseerden samen of zo? Als je dus iets wil organiseren: doe gerust.
christoph
Visarend

Berichtdoor bedovertrek op 08 feb 2010, 21:19

christoph schreef: in de eerste helft van mij

:-S (sorry t was sterker dan mezelf 8-) )

Alle gekheid op een stokje: als kersvers ondervoorzitter wil ik ook wel mee organiseren, maar liefst samen met iemand die de regio wat beter kent...
bedovertrek
Spreeuw

Berichtdoor janus op 08 feb 2010, 22:24

christoph schreef: Als je dus iets wil organiseren: doe gerust.

hehe, de nieuwe voorzitter kent de truken van de foor al...
janus
Bosuil

Berichtdoor yann op 08 feb 2010, 22:49

Dat heeft ie rap geleerd !
Thijs, eigenlijk valt daar niet te veel aan te organiseren. Ge kunt dat doen via het forum. Bv iedereen die meedoet een bepaald stuk uit de regio geven om uit te kammen, zodanig dat de hele regio doorkruist wordt en we ons niet alleen concentreren op de gebieden die theoretisch de beste zijn. En overdag (bv 10.00u tot 16.00u) kan er een centrale trektelpost worden georganiseerd met goed zicht op het ZW.
yann
Steenarend

Berichtdoor Dirk L op 09 feb 2010, 00:31

RBI schreef: ...OK, Dirk, in jou hebben we de moraalfilosoof en arbiter gevonden voor de Lijsters van VWGZWVL :-P (omdat verschillende Lijsters een afwijkend moraalbesef hebben, kwamen velen toch al niet in aanmerking ;-) )

Ow zekerst, rustig aan. Mijn bedenkingen zijn gebaseerd op een zuiver pragmatisme, eerder dan op ethische overwegingen. Om te beginnen klopt het grosso modo wat ik zeg. Ten tweede: als jij 's avonds op waarnemingen.be zit en je plaatst je punaise op het kaartje waar je die 'step' gezien hebt... OF je plaatst die 2 mm verder binnen de witte stippellijn.. Wie o wie zal je wat doen ? Maar dit is wel het essentiële verschil tussen het eeuwige looser-dom en een eventuele DjoniAward met de bijhorende ronkende roem ! :twisted:
Dirk L
Buizerd

Berichtdoor Yves op 09 feb 2010, 11:03

Je mag nog een beetje dieper gaan en dan lost het zichzelf op : eeuwige roem valt er met een langsvliegende Steppenkiek niet te halen. Echter : een pleisterende steppenkiek, dàt is award-waardig. En, een pleisterende steppenkiek zal dus ook wel eens de Schelde zijn overgestoken. :-D Eind goed, al goed.
Yves
Steenarend

Berichtdoor Dirk L op 09 feb 2010, 13:16

Inderdaad, Yves, de moraal van het verhaal is : langs de skreve steekt het niet zo nauwe. 8-)
Dirk L
Buizerd

Berichtdoor manne op 09 feb 2010, 18:48

yann schreef:Dat heeft ie rap geleerd !
Thijs, eigenlijk valt daar niet te veel aan te organiseren. Ge kunt dat doen via het forum. Bv iedereen die meedoet een bepaald stuk uit de regio geven om uit te kammen, zodanig dat de hele regio doorkruist wordt en we ons niet alleen concentreren op de gebieden die theoretisch de beste zijn. En overdag (bv 10.00u tot 16.00u) kan er een centrale trektelpost worden georganiseerd met goed zicht op het ZW.

Leuk idee. 't Doet zo al zeer genoeg dat ik er niet bij kan zijn met de 1000-soortendag.
manne
Visarend

VorigeVolgende

Keer terug naar Vogelwerkgroep Zuid-West-Vlaanderen