Vogelopvangcentrum Bulskampveld

Natuurnieuws uit de provincie West-Vlaanderen

Berichtdoor Dieter op 11 jul 2007, 21:04

Ik word er even niet goed van pfff...
'k Hoop maar dat ze niet al te licht gestraft worden en dat ze hopelijk niet snel terug kunnen herbeginnen met dergelijke wanpraktijken!?
Dieter
Sperwer

Berichtdoor pat op 12 jul 2007, 16:24

Om een lang zeer lang verhaal kort te maken!

In Nederland had men al langer vermoedens van dit netwerk en na maandenlang speurwerk kon het netwerk worden bloot gelegd.
Uiteindelijk kwam men op die manier ook in België terecht namelijk in Deerlijk en Wervik.
Het zal u wel niet verwonderen dat deze 2 Belgen de drijvende krachten waren in dit netwerk en zijn dan ook voor een tijdje de cel ingevlogen, in Nederland vlogen er trouwens 6 den bak in.
Het is niet te achterhalen om hoeveel vogels of eieren het gaat maar dit moet enorm zijn geweest. VB: een asiel in Nederland moest bij een verdachte maar eventjes 2500 eenden gaan ophalen.
Je kan je ook afvragen hoe die mensen aan informatie geraken om dergelijke zaken te doen, wel dit is vrij eenvoudig!

<u>PS: en dit zuig ik niet uit mijn duim.</u>

* Blijkbaar zijn forum's van vogelwerkgroepen uit Nederland en België een onuitputtelijke bron van informatie. (beveiligd of niet daar lachen ze mee want blijkbaar is er nog een derde persoon bij betrokken die hem van de nodige info voorzag)

* Nog zo een goede bron van informatie is de vogellijn. Als voorbeeld dit! Bij de vogels zat een vrouwtje sneeuwgors.
3 dagen nadat de waarneming van die vogel op de vogellijn stond is deze weggevangen aan onze kust!

Hoe dan ook, wat we ook doen aan hun info zullen ze wel altijd geraken.

Deze zaak is zeker en vast nog niet afgehandeld en we houden u op de hoogte!
pat
Bosuil

Berichtdoor manne op 12 jul 2007, 17:36

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Hoe dan ook, wat we ook doen aan hun info zullen ze wel altijd geraken.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

En op een dag lopen ze tegen de lamp en moeten ze boeten.
Waarom wordt dit niet in de media gebracht zodat de daders letterlijk aan de kaak gesteld worden. Of komt dat nog?
manne
Vale Gier

Berichtdoor pat op 12 jul 2007, 17:42

Er komt inderdaad nog meer en daar zal nog veel ruchtbaarheid worden aan gegeven.
Die zaak is zich aan het uitbreiden tot ver zeer ver buiten onze grenzen.
pat
Bosuil

Berichtdoor janus op 12 jul 2007, 21:13

dat was alleszins uitgebreid op wtv...maar het zou wel veel meer mogen zijn!
janus
Bosuil

Berichtdoor pat op 13 jul 2007, 17:48

Afbeelding

Afbeelding
Juveniele woudaapjes

Afbeelding
Een pas uit het ei gekomen kluut

Afbeelding
De 1ste dagen moesten vele vogels onder dwang worden gevoederd, een helse karwei.
Gelukkig was de oproep van Katrien voor hulp niet zonder gevolg en zijn we met enkele mensen gaan voederen,kuisen,weer voederen en nog maar eens kuisen.
pat
Bosuil

Berichtdoor pvt op 13 jul 2007, 17:51

ja... en wij intussen maar denken dat in deze tijden de woudaapjes in de gavers geen gevaar meer lopen... en dan blijkt er in deerlijk ene te zitten...
pvt
Visarend

Berichtdoor Yves op 13 jul 2007, 20:00

chapeau voor alle de medewerkers daar in het vogelopvangcentrum.
Yves
Steenarend

Berichtdoor Bjornd op 13 jul 2007, 20:24

ALS JE RESPECT ZOU HEBBEN VOOR DE MENSEN DIE BELAST ZIJN MET HET ONDERZOEK DAT ZET JE DERGELIJKE INFO MET FOTO'S NIET OP HET INTERNET.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by pat</i>
<br />Om een lang zeer lang verhaal kort te maken!

In Nederland had men al langer vermoedens van dit netwerk en na maandenlang speurwerk kon het netwerk worden bloot gelegd.
Uiteindelijk kwam men op die manier ook in België terecht namelijk in Deerlijk en Wervik.
Het zal u wel niet verwonderen dat deze 2 Belgen de drijvende krachten waren in dit netwerk en zijn dan ook voor een tijdje de cel ingevlogen, in Nederland vlogen er trouwens 6 den bak in.
Het is niet te achterhalen om hoeveel vogels of eieren het gaat maar dit moet enorm zijn geweest. VB: een asiel in Nederland moest bij een verdachte maar eventjes 2500 eenden gaan ophalen.
Je kan je ook afvragen hoe die mensen aan informatie geraken om dergelijke zaken te doen, wel dit is vrij eenvoudig!

<u>PS: en dit zuig ik niet uit mijn duim.</u>

* Blijkbaar zijn forum's van vogelwerkgroepen uit Nederland en België een onuitputtelijke bron van informatie. (beveiligd of niet daar lachen ze mee want blijkbaar is er nog een derde persoon bij betrokken die hem van de nodige info voorzag)

* Nog zo een goede bron van informatie is de vogellijn. Als voorbeeld dit! Bij de dode vogels zat een vrouwtje sneeuwgors.
3 dagen nadat de waarneming van die vogel op de vogellijn stond is deze weggevangen aan onze kust!

Hoe dan ook, wat we ook doen aan hun info zullen ze wel altijd geraken.

Deze zaak is zeker en vast nog niet afgehandeld en we houden u op de hoogte!
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Bjornd
Sperwer

Berichtdoor pat op 13 jul 2007, 23:11

[quote]<i>Originally posted by Bjornd</i>
<br />ALS JE RESPECT ZOU HEBBEN VOOR DE MENSEN DIE BELAST ZIJN MET HET ONDERZOEK DAT ZET JE DERGELIJKE INFO MET FOTO'S NIET OP HET INTERNET.

Leuk om u te leren kennen.
PS: die foto's zijn de mijne en die zet ik dus waar ik wil en de andere info is al op diverse kanalen in de pers gekomen.
pat
Bosuil

Berichtdoor yann op 14 jul 2007, 09:14

Pas nu al die foto's voor 't eerst gezien. 'k Ben daar toch effe niet goed van. Misdadigers zijn het, die natuurreservaten, opgericht met veel zweet, vrijwilligerswerk, privé- en gemeenschapsgeld, afschuimen voor grof geldgewin. Een hoge boete alleen is verre van voldoende. Al hetgeen ze vermoedelijk opgestreken hebben, moeten ze ruim terugbetalen. Dat ze er desnoods hun huis moeten voor verkopen (betaald met vogeljongen).

En dat het forum ook voor die mensen een bron van info is, staat buiten kijf. Maar het is ook een bron van info voor de onderzoekers naar misdadigers (al een paar keer politie te woord gestaan in het kader van diverse onderzoeken) en het is een bron van info voor natuurbeschermers. We doen ons best om de TopSecret voor te behouden aan koosjere mensen, maar wellicht geen enkel systeem is 100% sluitend. Maar daar hadden we het eerder al eens over.
yann
Steenarend

Berichtdoor pat op 14 jul 2007, 09:46

Lijst van levende vogels uit Wervik.

Appelvink 3
Goudvink 6
Vink 7
Pimpelmees 1
Kneu 2
Putter 3
Sneeuwgors 1
Europese kanarie 2
Sijs 1
Nachtegaal 4
Keep 1
Zwartkop 2
pat
Bosuil

Berichtdoor pat op 14 jul 2007, 09:53

Lijst van diepgevroren vogels uit Wervik.

Torenvalk 1
Sperwer 1
Goudplevier 2
Groenpootruiter 1
Tureluur 2
Krombekstrandloper 2
Drieteenstrandloper 2
Strandplevier 2
Bontbekplevier 1
Wielewaal 1
Holenduif 1
Bijeneter juv. 2
Eekhoorn 1
Boomklever 3
Geelgors 7
Grauwe gors 1
Goudvink 7
Europese kanarie 1
Barmsijs 3
Kneu 1
Staartmees 2
Matkopmees 3
Zanglijster 2
Koperwiek 1
Kramsvogel 1
Vink 3
Putter 3
Groenling 2
Roodborst 4
Nachtegaal 1
Zwartkop 2
pat
Bosuil

Berichtdoor Billy op 14 jul 2007, 12:18

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bjornd</i>
ALS JE RESPECT ZOU HEBBEN VOOR DE MENSEN DIE BELAST ZIJN MET HET ONDERZOEK DAN ZET JE DERGELIJKE INFO MET FOTO'S NIET OP HET INTERNET.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Welke info Bjorn? Hier staat nu toch twee keer niks van informatie? Juist genoeg om natuurliefhebbend Vlaanderen 'in te lichten' van deze feiten om aan te tonen dat het niet allemaal rozegeur en maneschijn is. Het overgrote deel van het forum heeft geen flauw benul van dergelijke zaken.. Het kan daarom wel eens nuttig zijn.
Billy
Bosuil

Berichtdoor pvt op 14 jul 2007, 12:25

ik denk dat BJORND niet echt weet dat Pat al 20 jaar niet anders doet dan vogelvangers castreren en ALS BJORND HET DAN TOCH ZO GRAAG OVER RESPECT HEEFT dan moet hij niet alles in hoofdletters zetten.
sorry, vannacht maar 2 uurkes geslapen, dan vind je dergelijke zinnen al sneller ferm gezeik.
pvt
Visarend

Berichtdoor pat op 15 jul 2007, 07:20

<u>Wat met de rest?</u>

Blijkbaar zouden er in Deerlijk op dit ogenblik nog een groot aantal (100,200?) vogels zitten in gevangenschap, maar na controle blijken deze allemaal wettelijk in orde te zijn en kunnen dus niet in beslag worden genomen.
Gelet op de grote fraude die daar is gepleegd met de andere vogels ben ik er persoonlijk van overtuigd dat zeker nog 90% zoniet alle daar nog vertoevende vogels ooit op een illegale manier in bezit zijn gekomen.
Moest het van mij zijn dan neem ik de rest allemaal mee en dat hij maar eens bewijs dat zijn vogels legaal zijn en niet omgekeerd.
Misschien doet de rechter ooit eens een uitspraak en legt hij hem een levens lang verbod op om nog Europese vogels te houden.
pat
Bosuil

Berichtdoor RBI op 15 jul 2007, 07:33

Ik kan me voorstellen dat die Hop die een paar jaar
terug in de winter in De Gavers zat, ook afkomstig
is uit zo'n collectie inlandse vogels.

De foto's van jonge Woudaapjes zijn dus erg onrustwekkend.
Zijn er gevallen bekend van Woudaapjes die in gevangeschap
gekweekt worden, of zijn dit vogels die zeker in het
wild zijn geboren?
RBI
Buizerd

Berichtdoor Antoniojoris op 29 jul 2007, 19:59

Ik heb dit bericht nu pas gelezen. Echt triestig! [:(]
Ik zou graag meehelpen om de praktijken van die pipo's te doen ophouden. Hoe gaan die gasten eigenlijk te werk? Kan iemand foto's tonen van vogelvangermateriaal? Ik kan als leek bijvoorbeeld niet eens zien of netten rond bomen bedoeld zijn om fruit te beschermen of om vogels te vangen.
Antoniojoris
Pimpelmees

Berichtdoor RBI op 20 aug 2007, 17:19

Afbeelding
RBI
Buizerd

Berichtdoor ludomom op 21 aug 2007, 18:58

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by ludomom

Daarnet vijf vogelleventjes gered.
Rond 17 h word ik gevraagd om eens mee te gaan kijken naar een container die vanmorgen in de firma is toegekomen, er komen vogelgeluiden uit. Waar de beugel om op te heffen is bevestigd zijn er twee compartimentjes in eentje zit een nest van Zwarte Roodstaart
met 5 jongen al goed in de pluimen,bedelend om eten.
Piet gebeld om raad, die mij het nummer van Miguel D. gaf werkzaam aan het VOC. Een half uurtje geleden is hij ze komen ophalen, hij heeft insectenvoer in huis voor vanavond , morgen verhuizen ze nar Beernem. Bedankt!
O ja de speciale container voor vloeistof kwam binnen van de firma
Shanks , bedankt Geert.

--------------------------------------------------------------------------------

Verleden week bericht gehad van het VOC over het nest Zw. Rdst.
Een beetje voorbarig gemeld dat ik vijf vogeltjes gered had.
Twee gesneuveld na twee dagen en onlangs drie de vrijheid gegeven.
Dank aan het VOC
ludomom
Sperwer

VorigeVolgende

Keer terug naar West-Vlaanderen