Hommels

Natuurnieuws uit de provincie West-Vlaanderen

Hommels

Berichtdoor johnny op 20 mei 2014, 12:23

Ongelofelijk hoeveel oproepen we bij de brandweer binnenkrijgen om Hommels te verdelgen. Maar de brandweer is natuurvriendelijk en moet ook de wettelijke voorschriften volgen .... Dus proberen we zo goed en zo kwaad als het kan de mensen te overtuigen om wat geduld uit te oefenen tot ze vanzelf weg gaan.
En ongelofelijk, maar waar..... er zijn oproepers die helemaal geen oor hebben voor onze uitleg en er dus blijven op aandringen om deze nuttige insecten te vernietigen.
Ik weet niets.... het enige wat ik schijnbaar wel weet, is dat ik onwetend ben...
johnny
Buizerd

Re: Hommels

Berichtdoor Ligfietsertje op 20 mei 2014, 14:44

johnny schreef:Ongelofelijk hoeveel oproepen we bij de brandweer binnenkrijgen om Hommels te verdelgen. Maar de brandweer is natuurvriendelijk en moet ook de wettelijke voorschriften volgen .... Dus proberen we zo goed en zo kwaad als het kan de mensen te overtuigen om wat geduld uit te oefenen tot ze vanzelf weg gaan.
En ongelofelijk, maar waar..... er zijn oproepers die helemaal geen oor hebben voor onze uitleg en er dus blijven op aandringen om deze nuttige insecten te vernietigen.

Veel mensen zijn zo ontvreemd van de natuur (zelf mensen die op het platteland wonen) dat ze in bijna alles een bedreiging zien of bijna alles als 'hinderlijk' ervaren. 20 kauwen bij elkaar en men spreekt van een plaag. De wegmieren die uitvliegen (een fenomeen dat op een jaar tijd geen 2 uur in beslag neemt) en men wil overal gif strooien. Het beschouwen van hommels als een groot probleem past binnen dat plaatje.

Renaat
Ligfietsertje
Spreeuw

Berichtdoor OlivierO op 22 mei 2014, 10:49

Achterlijk, gewoon achterlijk. Beter kan ik het niet omschrijven.
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor johnny op 22 mei 2014, 10:53

Voor de facebookers, gelieve dit bericht zoveel mogelijk te verspreiden AUB
Misschien gaan de mensen dan al eens nadenken alvorens te bellen voor vernietiging........
Ik weet niets.... het enige wat ik schijnbaar wel weet, is dat ik onwetend ben...
johnny
Buizerd

Berichtdoor Fons' op 22 mei 2014, 19:54

Ik heb dit artikel eens gedeeld op Facebook, want ik ben het volledig met jullie eens:

http://dier-en-natuur.infonu.nl/insecte ... -doen.html

Wel zeer fijn om te horen dat de brandweer daar zo nauwlettend mee bezig is! :) Bestaan er dan bepaalde richtlijnen in de wetgeving voor de brandweer bij dit soort zaken? Vind ik wel interessant.
Fons'
Spreeuw

Keer terug naar West-Vlaanderen