Vervolgactie drijfjacht op everzwijnen

Natuurnieuws uit de provincie West-Vlaanderen

Vervolgactie drijfjacht op everzwijnen

Berichtdoor igartje op 26 feb 2013, 08:28

Vandaag is er opnieuw een drijfjacht op everzwijnen in het domein Vloethemveld en het voormalige munitiedepot te Zedegem. Op 25 januari was er al een drijfjacht waarbij 39 everzwijnen werden afgeslacht en vandaag zullen er ongetwijfeld nog veel sneuvelen. :cry: Het is het agentschap voor Natuur en Bos dat de drijfjacht organiseert in samenwerking met de wildbeheereenheid Houtland en de plaatselijke landbouwers. Deze laatste zijn het die de everzwijnen weg willen want de boeren klagen al jaren van enorme schade. Toch vind ik het vreselijk...Al het wild wordt opgejaagd met als doel de everzwijnen het bos uit te drijven en één voor één neer te knallen. Gisteren was ik nog in dat bos en toen al stonden er borden dat er vandaag tussen 7 en 15u niemand het bos in mag...Dit om nadien de rust in het bos te laten terugkeren. Het is een prachtig bos waar je versteld van staat hoe rustig het er kan zijn en waar er bijzonder mooie natuur is...Maar gisteren kreeg ik toch even rillingen over mijn lijf toen ik dacht aan wat er daar de volgende dag zou afspelen.
Laatst bijgewerkt door igartje op 26 feb 2013, 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt
igartje
Goudhaan

Re: Vervolgactie drijfjacht op everzwijnen

Berichtdoor Cappelle op 26 feb 2013, 10:17

We begrijpen jouw bezorgdheid, Tamara. Maar troost jezelf: het zijn de laatste stuiptrekkingen van de oude wereld, die enkel oog heeft voor geld en genoegen vindt in willekeurige doodslag van medeschepselen (en medemensen)... Jij bent het levende bewijs dat de nieuwe eraan komt!
Cappelle
Visarend

Keer terug naar West-Vlaanderen