Natuur-forum sluit de deuren

Vragen en informatie over dit forum

Berichtdoor Free op 16 mei 2018, 11:37

Vele jaren lang was het natuur-forum van Vogelwerkgroep Zuid-West Vlaanderen dé plek voor het uitwisselen van informatie over soorten en natuur. Waarnemingen.be sloot hier in 2008 bij aan.

Technisch is het systeem achter het forum intussen helaas verouderd en ook de forumactiviteit is stevig gedaald. Daarom werd besloten om het natuur-forum niet langer verder te zetten. Op 1 juli gaat de stekker er onherroepelijk uit.

De oude berichten zijn dan niet meer raadpleegbaar. Er wordt wel een back-up genomen als archief maar deze is niet eenvoudig raadpleegbaar.

De website Waarnemingen.be sluit aan bij het forum van waarneming.nl, te bereiken via forum.waarneming.nl. Aangezien determinatietopics over landsgrenzen heen relevant zijn, sluiten we hiervoor aan bij de Nederlandse topics. Voor typisch Belgische thema's of vragen specifiek over waarnemingen.be worden enkele Belgische rubrieken aangemaakt.

Opgelet, het forum gebruikt niet dezelfde logins als waarnemingen.be/waarneming.nl of het oude forum.Als je dus nog geen login heb voor het forum van waarneming.nl, dien je hiervoor te registreren via https://forum.waarneming.nl/smf/index.p ... n=register
Free
Buizerd

Re: Natuur-forum sluit de deuren

Berichtdoor klaasdebus op 16 mei 2018, 16:37

Afbeelding
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor joost op 16 mei 2018, 17:15

Na eeuwen log ik nog eens in en dan lees ik dit...
't Is of de duivel ermee gemoeid is...

Bedankt gasten! Ik heb hier veel geleerd en gelezen...
joost
Bosuil

Berichtdoor schippertje op 19 mei 2018, 19:03

Jammer, heel jammer maar inderdaad is er weinig leven te bespeuren.
Ik ben zelf een forum liefhebber daar je hier nog gewoon iets kan terug vinden.
Ook gezien de weinige reacties op een artikel deed mij hiervoor al vrezen.
Aan de admins en beheerders een bedankt/ Deze keuze zal misschien niet makkelijk gemaakt zijn maar weet zeker dat ik het forum nog lang zal missen.
M
schippertje
Pimpelmees

Berichtdoor Yves op 20 mei 2018, 18:51

Erg moeilijke keuze. Doet een mens ook eens nadenken over de waarde van digitale media en archiveringsmogelijkheden. Er gaat veel info verloren. Veel topics zijn gedateerd, maar sommige hebben nog altijd relevantie. Een zoekterm in Google durft nog wel eens naar dit forum te verwijzen.
Yves
Steenarend

Berichtdoor schippertje op 20 mei 2018, 20:04

ik zit hier nog vaak te neuzen.
Info over reis bestemming raakt niet gedateerd als het over het land zelf gaat. Milieu blijft met dezelfde problemen.
En ik zou verwachten dat, als het posten van foto's rechtstreeks zou gaan in plaats van via een server dat de bezoekers ook meer gaan posten =meer lezen =meer activiteit is een forum met meer dan tekst .
schippertje
Pimpelmees

Berichtdoor OlivierO op 22 mei 2018, 21:27

Jammer! Al was het de laatste tijd meer dood dan levend, de archief waarde valt niet te onderschatten.

Is er geen mogelijkheid om (eventueel een deel) van de informatie in het NL forum te integreren?
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor klaasdebus op 04 jun 2018, 18:56

klaasdebus schreef:Afbeelding

Even (kort, he) serieus 8-)

Ik heb zoveel aan dit forum gehad!
Om zelfs even nostalgisch te doen: ik kan hier mijn ganse evolutie van beginnende natuurstudie-enthousiasteling (2003?) tot nu lezen. Dat is toch zalig!
Legendarische topics als Propere Keuns, Absurdistan, Piepernieuws, Mysteries, examenfrustraties, Home of the frustro's, het geluk in de kleine dingen des levens, muziektopics ... ik mis ze eigenlijk al een beetje.

Het is echt jammer dat het allemaal een beetje doodgebloed is, wetende dat dit ooit echt een enorm druk bezocht forum was.
Ik zou het trouwens heel jammer vinden mocht ik posts kwijtraken, dit forum was tot even voor 2008 mijn digitale waarnemingsboekje! Kan ik hier op één of andere manier een extractje uittrekken?

Gewoon als afsluiter.. Waarschijnlijk mijn laatste woorden op dit forum:

DO NOT UNDERESTIMATE THE POWER OF ARDOOIE

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
klaasdebus
Buizerd

Keer terug naar Forum