Suggesties aan de beheerders van Waarnemingen.be

Vragen en informatie over waarnemingen.be: de invoersite voor al je natuurwaarnemingen!

Moderators: Gerald, Pieter Van Dorsselaer, u43hvs

Re: Suggesties aan de beheerders van Waarnemingen.be

Berichtdoor Wallander op 01 nov 2014, 15:39

Blijkbaar als een bepaald gebied in 2 provincies ligt wordt de provincie met het grootste aandeel eraan vastgekoppeld. Zie bv het gebied Averbode bos en heide. Alles wat vanuit de abdij vertrekt en rechts vd N165 ligt zijn Limburgse waarnemingen doch worden bij de provincie Antwerpen gerekend. Ik kan me voorstellen dat er zo talrijke gebieden zijn natuurlijk maar dacht dat het uitgangspunt vd provincie indelingen anders was. Zo krijg je toch erg verhakkelde provinciegrenzen doorheen het land.

Ik ga hier geen seconde slaap voor laten, geef het gewoon even mee en laat het aan de verantwoordelijken over om te oordelen.
7 days without birding makes one WEAK!
Wallander
Spreeuw

Berichtdoor Tim II op 21 dec 2014, 12:45

Ik de regio Bovenschelde zijn verscheidene gebiedsaanduidingen flagrant verkeerd. Zo ligt een groot deel van Zevergem zogezegd binnen het gebied 'Merelbeke-Scheldemeersen'. Dit werd al een aantal keer gemeld aan de 'beheerder', die het probleem erkent, maar weigert er iets aan te doen (D. Verbeelen). Kan dit op een andere manier recht gezet worden?
Tim II
Sperwer

Berichtdoor Lanius op 23 dec 2014, 14:18

De regioadmins tekenen eigenlijk de gebieden in. het is aan hen om er over te waken om de gebieden al dan niet nauwkeuriger in te tekenen. het hangt een beetje van admin tot admin af. De naamgevingen van gebieden komen uiteraard niet altijd overeen met de gemeentegrenzen. Maar dat is ook moeilijk

Zelf heb ik bv de Heurnemeersen ingetekend:
http://waarnemingen.be/gebied/info/126318

maar eigenlijk ligt 1/4 van gebied in Eine, 1/6 in Nederename en rest in Heurne. Maar ik ga het ook niet de "Einse-nederenaamse heurnemeersen" noemen ofzo.

De langemeersen liggen bv ook gedeeltelijk in Oudenaarde, toch heb ik het onder de naam "Petegem" gebracht om het niet allemaal te ingewikkeld te maken kwa naamgeving.
http://waarnemingen.be/gebied/info/109494
Vogelwerkgroep Vlaamse Ardennen Plus:
http://vwgvap.waarnemingen.be/waarnemin ... hp?groep=1
Lanius
Buizerd

Berichtdoor Tim II op 23 dec 2014, 18:46

Lanius, jullie gebied is perfect uitgetekend. Dat merk ik aan het gedeelte dat tot beide werkgroepen hoort (Eke). Jullie werkgebied is af en alles klopt redelijk accuraat. Bovenschelde is echt wel een ander verhaal. Merelbeke stopt aan de Schelde, de overkant is Zevergem (wat behoort tot De Pinte). Toch loopt het gebied Merelbeke - Scheldemeersen uit tot bijna Zevergem-dorp, zonder echt nauwkeurig af te bakenen; temidden een weide wordt het plots afgebroken, zonder reden. Check de punt linksonder:

http://bovenschelde.waarnemingen.be/gebied/info/24434

Indertijd (enkele jaren geleden al) melde ik dit aan de heer Verbeelen. Die erkende de fout en ging er eens werk van maken, maar dat ik nooit gebeurd. Ik kan aannemen dat hij geen tijd heeft, maar is er dan niemand anders die dit kan rechttrekken? Hijzelf is ook van de kanten Merelbeke en kent het gebied aan de overkant veel minder goed. Vandaar dit bericht.
Tim II
Sperwer

Berichtdoor Tim II op 24 dec 2014, 13:08

Overigens, het gaat niet enkel om gebiedsaanduidingen. Soorten als zwarte zee-eend en andere zeldzaamheden die niet in het rood staan, het duidt op verwaarlozing van het Bovenschelde gebied. Geen idee of iemand anders dit eens op punt kan stellen?
Tim II
Sperwer

Berichtdoor Dimitri op 24 dec 2014, 13:39

Kom naar VA+ Tim ;-)
Dimitri
Sperwer

Berichtdoor OlivierO op 24 dec 2014, 17:07

Stuur een e-mail naar info@waarnemingen.be en leg het geval uit. Daar komt dan, volgens mijn ervaring, snel reactie op.

Let wel, je kan best gebieden waar je verandering in wil zien zélf opnieuw intekenen volgens de juiste grenzen onder "mijn gebieden". Dan kan de betreffende admin dat gemakkelijk toevoegen of ter vervanging op waarnemingen.be zetten.

In dit topic zo'n dingen melden is meestal niet effectief heb ik zelf gemerkt ...
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor Tim II op 25 dec 2014, 11:18

OlivierO schreef:Stuur een e-mail naar info@waarnemingen.be en leg het geval uit. Daar komt dan, volgens mijn ervaring, snel reactie op.

Let wel, je kan best gebieden waar je verandering in wil zien zélf opnieuw intekenen volgens de juiste grenzen onder "mijn gebieden". Dan kan de betreffende admin dat gemakkelijk toevoegen of ter vervanging op waarnemingen.be zetten.

In dit topic zo'n dingen melden is meestal niet effectief heb ik zelf gemerkt ...

Zal ik doen, thanx voor de tip.

Dimitri schreef:Kom naar VA+ Tim ;-)

VA+ is inderdaad een pak actiever!
Tim II
Sperwer

Berichtdoor thoma op 19 jan 2016, 12:27

Er zit een vervelende 'fout' in de waarnemingenkopieerfunctie.

Wanneer je een selectie maakt van iemand zijn waarnemingen en vervolgens op de 'kopieer geselecteerde waarnemingen'-knop onder die persoon zijn waarnemingenlijst klikt, zal je vaak terecht komen op een pagina met de boodschap 'cannot be copied'. Vervolgens zal je als gebruiker snel geneigd zijn opnieuw te proberen op de 'kopieer geselecteerde waarnemingen'-knop te drukken; dit vaak met hetzelfde resultaat: een nietszeggende 'cannot be copied'-pagina.

Later kijk je dan naar je persoonlijke waarnemingenlijst en zie je dat de waarnemingen dan toch werden gekopieerd en kan je vervolgens alle dubbele waarnemingen moeten verwijderen.

(Screenshots van het bovenstaande kan je hier zien: https://drive.google.com/file/d/0Bw4WkzE-V5ZUWlpWaFFQX0RrWVE/view?usp=sharing)

Kan hier iets aan worden gedaan?

Alvast bedankt.
Thomas
thoma
Koolmees

Berichtdoor klaasdebus op 22 feb 2016, 14:19

Hallo,

Het ziet er naar uit dat de satellietfoto's in Google Maps eindelijk een update aan het krijgen zijn.
Er zijn op sommige plaatsen foto's van een veel betere kwaliteit beschikbaar met datum 1/10/2015.
Althans voor een deeltje van Vlaanderen ('t veld in in Ardooie is bv half 2007, half 2015).

groeten,

klaas

ps. Blijkbaar is er gesnoeid in dit topic (posts uit 2015 zijn foetsie)
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor Geert B op 13 apr 2016, 19:53

Hoi,

bij plantenwaarnemingen kan er op dit moment gekozen worden voor bv "vegetatief" en "bloeiend".
Zou het een meerwaarde kunnen zijn als we ook "knopvormend" of "bloemvormend" of iets dergelijks kunnen aanvinken ?
Op die manier kunnen we voor onszelf wat extra info opzoeken tov voorgaande jaren..
Geert B
Koolmees

Berichtdoor RutgerB op 14 apr 2016, 07:14

Ik leg het voor aan andere plantenadmins.
Groeten,
Rutger Barendse

Planten in C6
Botanical Journeys
ODI
RutgerB
Spreeuw

Berichtdoor Geert B op 14 apr 2016, 15:09

Thanks Rutger !
Geert B
Koolmees

Berichtdoor janssensglb op 01 dec 2017, 11:11

Een aantal jaren geleden al eens opgebracht maar er is toen weinig reactie op gekomen. Zou het niet handig en nuttig zijn om bij het invoeren van vogelwaarnemingen in het veld "gedrag" een keuze voor voederplaats of voederplank bij te voegen? Tijdens de wintermaanden krijg ik nogal wat soorten (Zwarte mees, Kuifmees, soms Keep,...) in de tuin die je de rest van't jaar zelden ziet. Ze zijn op dat ogenblik wel "ter plaatse" maar zonder voederplank zouden ze niet (zo regelmatig) langskomen.
Guy Janssens
janssensglb
Koolmees

Vorige

Keer terug naar Waarnemingen.be