Vragen over Waarnemingen.be

Vragen en informatie over waarnemingen.be: de invoersite voor al je natuurwaarnemingen!

Moderators: Gerald, Pieter Van Dorsselaer, u43hvs

Re: Vragen over Waarnemingen.be

Berichtdoor pvt op 14 dec 2015, 19:45

Daarvoor moet je terecht bij de beheerders van de site, wellicht best via forum van waarneming.nl. Via dit topic bijvoorbeeld: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=69091.480
pvt
Visarend

Berichtdoor klaasdebus op 23 dec 2015, 13:41

Hallo,

Ik heb het dus geprobeerd, maar er werd zoals ik kon verwachten werd de vraag maar half gelezen en werd er naast de kwestie gereageerd.
Maar dat heb je nu eenmaal met fora.
:twisted:
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor joost op 24 dec 2015, 16:45

Beste Klaas,

Ik begrijp de vraag niet want op ObsMapp kun je dit toch?
Als ik op kaart klik dan kan ik toch kiezen bij kaarttype uit Google of Bing...

Jij niet?
joost
Bosuil

Berichtdoor klaasdebus op 31 dec 2015, 10:36

Hey Joost,

Mijn vraag had betrekking tot de website waarnemingen.be zelf. Met 'manueel' invoeren bedoelde ik dus achteraf iets op de website plaatsen. Hetgeen af en toe wel eens gebeurt bij mij en wat het grootste deel van de waarnemers nog steeds doet?

Wel mooi dat Obsmap de optie al heeft, als iObs gebruiker zal ik nog even moeten wachten vrees ik :)

Groetjes en het beste voor 2016,

Klaas
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor Wallander op 23 mei 2016, 18:59

Wat zijn de criteria alvorens een foto als bewijs materiaal kan dienen? 'k Zal wat concreter zijn, snap niet dat je hier aan de bv de eerste 2 foto's "uberhaupt" een (vogel)soort kan linken:

http://waarnemingen.be/soort/photos/18

Ik denk dat de eerste foto zelfs een soort "aanklacht" is dat er toch weer iemand de nood had om de weide in te trekken dan als "bewijs" moest dienen.
7 days without birding makes one WEAK!
Wallander
Spreeuw

Berichtdoor Wallander op 27 mei 2016, 07:19

Heb al een tijdje het vermoeden dat er iets "mis is" met de email alerts komende van waarnemingen. Nu ben ik zelfs vrij zeker. Grijze wouw staat als individuele soort over heel België voor mij ingesteld als instant email alert, interval tss alerts = 1 uur. Gisteren in Geel toch heel wat wnm, geen enkele mail gehad? En heb de laatste tijd nog van die vreemde dingen gemerkt.
Wallander
Spreeuw

Berichtdoor robbe10 op 11 jun 2016, 20:23

Ik merk dat het aanmaken van eigen gebiedjes om gemakkelijk waarnemingen in gebiedjes waar je vaak komt in te geven is veranderd.
Het lukt mij niet meer om een gebied te wijzigen en een nieuw gebied aan te maken. Ik kan enkel de grenzen van het gemaakte gebied veranderen wat nogal onhandig is.
Groetjes
Robbe
robbe10
Spreeuw

Berichtdoor OlivierO op 12 jun 2016, 11:15

Een gebied aanmaken en wijzigen lukt nog perfect bij mij. Maar het is inderdaad veranderd.
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor robbe10 op 12 jun 2016, 12:44

Als ik het polygoon wil wijzigen door middel van eerst op het vuilbakje te klikken en dan op het gebied om de 'layers' verwijderen, kan ik niet opnieuw een gebied tekenen.
Wanneer ik in plaats van het gebied te verwijderen, enkel de grenzen aanpas door op het icoon 'edit layers' klikken, kan ik het veranderde gebied niet meer opslaan.
De ene mogelijkheid die overblijft om een gebied te veranderen, is mijn gebied verwijderen en dan helemaal opnieuw te tekenen.
robbe10
Spreeuw

Berichtdoor Stephane op 19 jun 2016, 18:44

Waarom worden verscheidene soorten in West- Vlaanderen vervaagd en in andere provincies niet ? heeft het nog nut om deze dan te melden ? verschillende van deze soorten zijn reeds in de media gekomen en iedereen kan ze toch vinden na wat opzoekwerk.
Stephane
Goudhaan

Berichtdoor Stephane op 21 jun 2016, 17:53

Stephane schreef:Waarom worden verscheidene soorten in West- Vlaanderen vervaagd en in andere provincies niet ? heeft het nog nut om deze dan te melden ? verschillende van deze soorten zijn reeds in de media gekomen en iedereen kan ze toch vinden na wat opzoekwerk.
Stephane
Goudhaan

Berichtdoor Fons' op 12 nov 2016, 11:44

Ik vroeg me of af of je waarnemingen kan ingeven per jaar? Dit zou in het bijzonder handig zijn voor oude waarnemingen en archieven die enkel bij jaartal bewaard bleven (bv. in 1992 graslathyrus in een bepaald gebied). Deze informatie is natuurlijk nog steeds waardevol, ook al is de exacte datum niet gekend dan.
Fons'
Spreeuw

Berichtdoor OlivierO op 12 nov 2016, 14:25

Fons' schreef:Ik vroeg me of af of je waarnemingen kan ingeven per jaar? Dit zou in het bijzonder handig zijn voor oude waarnemingen en archieven die enkel bij jaartal bewaard bleven (bv. in 1992 graslathyrus in een bepaald gebied). Deze informatie is natuurlijk nog steeds waardevol, ook al is de exacte datum niet gekend dan.

Per jaar gaat niet, je moet er altijd een datum op plakken. Mogelijk kan je wel nog inschatten of het in de zomer dan wel in de winter was? En schrijf eventueel bij de waarnemingen in het commentaarveld dat de datum onnauwkeurig is.

Mocht je niet overtuigd zijn, stuur een e-mail naar info@waarnemingen.be en leg de situatie even uit.
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor OlivierO op 12 nov 2016, 14:26

Stephane schreef:Waarom worden verscheidene soorten in West- Vlaanderen vervaagd en in andere provincies niet ? heeft het nog nut om deze dan te melden ? verschillende van deze soorten zijn reeds in de media gekomen en iedereen kan ze toch vinden na wat opzoekwerk.

Omdat daar kwetsbaar en/of zeldzaam zijn? Denk aan vervolging (jagers, landbouwers, ...)?

Het feit dat je elders kan vinden waar ze zitten moet nog niet betekenen dat ze op waarnemingen zomaar openbaar moeten gemaakt worden.
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor Wallander op 23 nov 2016, 20:00

Provinciale twicherlijst wordt blijkbaar opeens met levenslijst België vergeleken ipv levenslijst van (diezelfde natuurlijk) provincie?
Wallander
Spreeuw

Vorige

Keer terug naar Waarnemingen.be