De lijsters van VA+

Activiteiten in, vragen over en informatie over de regio Vlaamse Ardennen Plus.

Moderator: Xyuny

Re: De lijsters van VA+

Berichtdoor Lanius op 01 mei 2015, 07:59

Tim II schreef:Slechts één soort verschil, dat zal pieken bij Dimi.

Mijn pronostiek voor 2015:

1. Vossy
2. Dimi
3. Jacques
4. Geert
...
21. Lanius
...
53. Geiregat

Of wordt het terug een outsider?

Wie staat er voorlopig op 21? :-)
Ik sta nog altijd in top 10, zonder echt te gaan twitchen of soorten uit te vinden.
Vogelwerkgroep Vlaamse Ardennen Plus:
http://vwgvap.waarnemingen.be/waarnemin ... hp?groep=1
Lanius
Buizerd

Berichtdoor Tim II op 01 mei 2015, 14:34

Haha :lol: I know! Ik moet wat meer naar de Callemoeie gaan ;-)
Jacques lijkt ondertussen de te kloppen man, Geert is serieus opgeklommen en Dimi lijkt de handdoek in de ring te hebben geworpen (of doet er alles aan om niet opnieuw tweede te eindigen).
Er zijn overigens al redelijk wat soortjes gezien dit jaar, terwijl de leukste maanden nog moeten komen (mei, najaarstrek, eventueel koude winter). Zou er een record inzitten?
Tim II
Sperwer

Berichtdoor Vossy op 01 mei 2015, 19:55

Tim II schreef:Haha :lol: I know! Ik moet wat meer naar de Callemoeie gaan ;-)
Jacques lijkt ondertussen de te kloppen man, Geert is serieus opgeklommen en Dimi lijkt de handdoek in de ring te hebben geworpen (of doet er alles aan om niet opnieuw tweede te eindigen).
Er zijn overigens al redelijk wat soortjes gezien dit jaar, terwijl de leukste maanden nog moeten komen (mei, najaarstrek, eventueel koude winter). Zou er een record inzitten?

Qua bewezen zeldzaamheden is het toch nog niets bijzonders geweest dit jaar. We zijn nu mei en ik heb nog steeds geen nieuwe regiosoort voor 2015. Ook voor de Gerard Mornieaward mag er wat beweging komen. De kanshebbers voor de nominatielijst zijn tot nu toe ook niet zo speciaal als we op andere jaren al hadden: kleine zwaan, topper, rosse grutto, purperreiger en temminck's strandloper. Misschien vergeet ik iets?

Van mij mag het een tijdje kalm blijven. Ik heb de komende dagen toch weinig tijd. :lol:
Vossy
Sperwer

Berichtdoor Tim II op 02 mei 2015, 17:10

Vossy schreef:Van mij mag het een tijdje kalm blijven. Ik heb de komende dagen toch weinig tijd. :lol:

Geen probleem, dan gaan we het u niet laten weten als pakweg een sperwergrasmus opduikt aan de Bolveerput ;-)
Tim II
Sperwer

Berichtdoor Vossy op 02 mei 2015, 21:12

Morgen mag ie gerust opduiken :) Of voor een poelruiter aan de Ratte laat ik ook alles vallen ;)
Vossy
Sperwer

Berichtdoor Tim II op 06 sep 2015, 18:26

Niemand die het nog verwachtte, maar Geert heeft Jacques bijgebeend op plaats 1 (als je die brandgans er af trekt). Vanheuverswyn junior staat dan weer mooi op plaats 2 op de jaarlijst van België 2015!
Tim II
Sperwer

Berichtdoor Tim II op 02 jan 2016, 11:08

Tim II schreef:Ik vind dit jaar wel een huis-, tuin- en keukenvogel die half VA+ naar Eke zal lokken :!:
:-P

En het is nog uitgekomen ook :-D

Wat betreft de jaarlijst toch een verrassing dat het alweer Geert geworden is, met ongeveer even veel soorten dan vorig jaar. Jacques leek lange tijd immers de te kloppen man. Benieuwd of hij dit jaar een nieuwe poging zal wagen. Of gaat Jeroen de Vanheuverswyn-eer verdedigen?
Hoewel, voor dit jaar zijn de groten er eigenlijk al vandoor:

1 Dimitri Van de Populiere 45
2 Tim Mathys 36
3 Jef De Clerck 33
4 Luc Menschaert 29
5 Jacques Vanheuverswyn 25
6 Dirk Verroken 23
David Botteldoorn 23
8 Ward Simoens 22
9 Jeroen Vanheuverswyn 21
10 Peter Depodt 20

:mrgreen:
Tim II
Sperwer

Berichtdoor Jeroen Vanheuverswyn op 02 jan 2016, 23:41

Tim II schreef:
Wat betreft de jaarlijst toch een verrassing dat het alweer Geert geworden is, met ongeveer even veel soorten dan vorig jaar. Jacques leek lange tijd immers de te kloppen man. Benieuwd of hij dit jaar een nieuwe poging zal wagen. Of gaat Jeroen de Vanheuverswyn-eer verdedigen?

Ik gok voor 2016 op een boswachter ... 8-)
Jeroen Vanheuverswyn
Pimpelmees

Vorige

Keer terug naar Vlaamse Ardennen plus