In memoriam...

Activiteiten in, vragen over en informatie over de regio Vlaamse Ardennen Plus.

Moderator: Xyuny

In memoriam...

Berichtdoor barrie op 10 jun 2009, 19:10

Ik ontving zonet een mailtje van Luc Vandeghinste dat Daniël overleden is. Ik ben hier even serieus van geschrokken.

"Beste,

Ik moet u het spijtige nieuws dat Daniël Packet is overleden.
Hij ontfermde zich over binnen gebrachte vogels, ringde of registreerde meer dan 200'000 vogels
Daarnaast was hij ook de bezieler van het Torenvalkproject in Regio Waregem-Zulte.

Rouwadres Modest huyslaan 30 te 9870 Zulte.

Meer info

Daniël Packet
Echtgenoot van Mevr Erna Delepierre
° Esen op 19 juni 1940
+ Zulte, Thuis, 25 mei 2009

Uitvaart was op 30 mei om 10h in de kerk van het Gaverke.

Op het herdenkingskaartje prijkt natuurlijk de torenvalk."

Als er 5 mensen zijn die in mij het vuur hebben aangestoken om de natuur (en de vogels in het bijzonder) te leren ontdekken, dan was Daniël er één van!
Van op school bij de Paters in Waregem als turnleraar met een vreemde hobby, heb ik Daniël leren appreciëren. En mede door zijn invloed begon ik als jong ventje in 1977 mijn eerste natuurwandelingskes in de Leievallei (met notaboekje, de Prisma-vogelgids van Sluiters en nog zonder verrekijker want dat kon ik nog niet betalen).
Vorige zomer zag ik Daniël voor het laatst, niet toevallig op dezelfde plaats waar ik m'n eerste "vogel"stapjes heb gezet.Hij kwam net terug van een torenvalkbak waar hij 12 jongen had geringd. Het verbaasde hem daar iemand tegen te komen met een verrekijker (ondertussen kan ik dat betalen) en toen herkende hij mij, en wij konden weer de tijd verliezen door over vogels te praten.
Met zijn zonen Wim en Jo probeerden wij zoveel mogelijk te genieten van die Leievallei, en waar nodig zoveel mogelijk te beschermen tegen o.a. de machines van de ruilverkaveling en de betonboeren uit Wielsbeke.
Wat Daniël vooral sierde was de rust die hij uitstraalde en zijn bescheidenheid.
Ik zal nooit meer een wandeling maken in de Neerhoek, de Pereboom en langs de Oude Leie in Oeselgem, Olsene of Gottem zonder Daniël te zien. Vooral als er een Torenvalkske hangt te bidden.
Ik wil hier dan ook mijn innige deelneming betuigen aan de familie en alle vrienden via deze weg.
"...dat hy syne beste leevtijd had verloren in het waarnemen van saken, daar niet een duyt winst van quam."
barrie
Bosuil

Re: Daniël Huyseune in memoriam

Berichtdoor johnny op 04 nov 2009, 20:09

Bij deze wil ik jullie het overlijden melden van Daniël Huyseune. Hij wisselde donderdagavond het tijdelijke voor het eeuwige.
Daniël was jaren de bezieler van de ringkampen in de Zwinbosjes.
Langs deze weg wil ik ook mijn medeleven betuigen aan zijn familie en vooral aan zijn zonen Pieter-Jan en Dries die bijna dagelijks bij ons in de Zwinbosjes rondzeulden.

Daniêl was een zeer gedreven ringer die er alles aan deed om de mensen die bij hem in de leer gingen een serieuse opleiding te geven. De speciaalkes die ik bij hem heb geringd zijn hier niet direct op te sommen en nog minder de manier van handelen die Daniêl aanwendde om deze op een hoogstaand niveau te determineren.
Laten we dan nog niet spreken over zijn kookkunsten.... iedere avond in een handomdraai iets uit je mouw schudden om een zestal stagair ringers te eten te geven is ook niet niets. Telkens slaagde hij erin om iets klaar te maken van de bovenste plank. Vooral zijn Paëla was super super lekker..........
Jammer dat zo iemand zo vroeg moet gaan......

Bedankt voor alles Daniêl .......rust in vrede
Vanwege
Johnny Nuttin
Laatst bijgewerkt door johnny op 04 nov 2009, 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik weet niets.... het enige wat ik schijnbaar wel weet, is dat ik onwetend ben...
johnny
Buizerd

Daniël Huysseune in memoriam...

Berichtdoor yann op 04 nov 2009, 20:55

Ik heb Daniël Huysseune erg goed gekend toen ie gedetacheerd leraar was bij de BJN. Ik zat er toen in 't bestuur en ik kan je verzekeren, hij wàs gedreven. Samen met zijn Kneistse vrienden vormde hij een motor voor de jeugdbond.
Ook mee op kamp geweest, en hem enkele hoekjes in Zwitserland leren kennen, altijd veel plezier gemaakt, ook in de Zwinbosjes later. Vrij recent mailde hij me nog om mee te gaan met de moto. Tja, Daniël, have a good trip. We koesteren de herinnering aan jou.
yann
Steenarend

Keer terug naar Vlaamse Ardennen plus