Trektellen in VA+

Activiteiten in, vragen over en informatie over de regio Vlaamse Ardennen Plus.

Moderator: Xyuny

Re: Trektellen in VA+

Berichtdoor Xyuny op 19 okt 2010, 07:06

manne schreef:Je vergeet één optie Paul, nl. dat die bellen waarvan sprake jullie allicht al gepasseerd waren. Met uitzondering van die ene grote bel van 55ex., zagen wij na 11u. ook geen grote bellen (wel eenlingen tot groepjes tot 4ex, maar dat hadden jullie allicht ook). De bel van De Gavers(21ex.) en Bavikhove (18 ex.) en die van ons (15ex.) hadden we allemaal rond hetzelfde moment (10.30-10.45u.) en waren allicht vogels die op 16-10-'10 geland waren ten NO van ons (Vlaamse Ardennen, Spitaelsbossen) en met de eerste thermiek samen op de wieken gingen.

En die ene grote bel, tja, dat is geluk hebben zeker.

Dit is inderdaad een mogelijkheid, waar ik nog niet aan dacht.
Ik maakte me ook al de bedenking 's ochtends dat de Buizerds helemaal niet zo hoog zaten, ondanks het feit dat ze heel gemakkelijk hoogte maakten (er was thermiek genoeg). Het leek inderdaad of ze nog maar vertrokken op dat moment.

Een gebrek aan 'overnachtingsbossen' in de regio die vlak voor ons lag (stad Gent) kan dan eventueel ook een verklaring zijn waarom ze vrijwel nooit boven ons passeerden, enkel heel links en heel rechts.
Xyuny
Buizerd

Berichtdoor Bjornd op 17 maart 2013, 09:26

De trektelpost in de Langemeersen werd eventjes bemand gisteren maar het was maar van korte duur ;-)

Afbeelding

Afbeelding
Bjornd
Sperwer

Berichtdoor Bjornd op 13 apr 2013, 12:16

Deze morgen zijn we ( Luc en ik ) ter plaatse geweest maar het was bijzonder rustig van trek. Genieten van de plaatselijke blauwborst is ook al leuk.

Afbeelding
Bjornd
Sperwer

Vorige

Keer terug naar Vlaamse Ardennen plus