In memoriam: Marcel Nachtergaele

Activiteiten in, vragen over en informatie over de regio Vlaamse Ardennen Plus.

Moderator: Xyuny

In memoriam: Marcel Nachtergaele

Berichtdoor Xyuny op 10 jan 2012, 08:17

Gisteravond ontving ik van Guido deze email met het droevige nieuws:

Beste vrienden van Natuurpunt Vlaamse Ardennen plus,

Deze middag heeft Marcel Nachtergaele in de gezegende leeftijd van 90 jaar zachtjes, vredevol, sereen, deze wereld verlaten. Marcel was stichter van de Wielewaal Schelde-Leie, waarvan Natuurpunt VA+, na een periode van desintegratie in meerdere afdelingen en tenslotte herintegratie in ons regionaal bestuur, de opvolger is. De verdienste van Marcel voor natuurbehoud en landschapszorg in onze regio kan op geen enkele manier worden overschat.

De familie neemt afscheid van Marcel in intieme kring. In afspraak met zijn nabestaanden plannen we met NP VA+ een herinneringsmoment met daaraan gekoppeld een wandeling, vermoedelijk op een zondagnamiddag in februari in het Lozerbos. Verdere communicatie hierover volgt nog. We zijn er van overtuigd dat velen onder ons een dergelijk moment op prijs zullen stellen, misschien zelfs nodig hebben. De beste manier om van Marcel afscheid te nemen lijkt ons buiten, in een gebied dat hem nauw aan het hart lag, onder gelijkgestemden.

Met vriendelijke groeten,

Guido
Vz NP VA+
Xyuny
Buizerd

Re: In memoriam: Marcel Nachtergaele

Berichtdoor yann op 10 jan 2012, 15:53

Marcel Nachtergaele is een naam als een klok, die weerklinkt tot in West-Vlaanderen. Ik mocht Marcel één keer persoonlijk ontmoeten bij hem thuis. Een aimabele mens, de glimlach nooit ver weg, en een gedreven aanstekelijk werkende natuurliefhebber. Nu is natuurbehoud al niet altijd een evidentie. In zijn tijd was het dat nog veel en veel minder. Diep respect voor zijn leven en werk. Onze deelneming aan de familie en vrienden.
yann
Steenarend

Berichtdoor barrie op 11 jan 2012, 18:22

Ook mijn innige deelneming aan de familie en alle dierbaren van Marcel. Ik heb Marcel gekend als secretaris van Wielewaal Schelde-Leie. Als Kruishoutemnaar stond hij letterlijk en figuurlijk mooi in 't midden tussen de Leie- en de Scheldenatuurvrienden. Mijn hulde aan een mooie mens.
"...dat hy syne beste leevtijd had verloren in het waarnemen van saken, daar niet een duyt winst van quam."
barrie
Bosuil

Berichtdoor Peter op 12 jan 2012, 07:45

Mijn deelneming aan zijn familie en respect voor zijn leven en zijn werk in en aan de natuur dichtbij (zijn) huis.
De herdenkingswandeling is een mooi en idd zeker een deugddoend initiatief.
--Meeting birds, my heart learns to fly--
Peter
Bosuil

Keer terug naar Vlaamse Ardennen plus