Dromen van de toekomst

Vragen voor en informatie over vogelwerkgroep Mandelstreke

Moderator: jelle

Dromen van de toekomst

Berichtdoor jelle op 17 jan 2006, 12:30

Door gesprekken de afgelopen weken en op basis van enkele documenten bij vwg Zwvl zijn er bij me een aantal ideetjes beginnen vormen. Enkele toekomstdromen die ik, samen met jullie, zou willen realiseren.

Onder andere een grondige studie van de broedvogels in onze regio. Iets zoals de broedvogelatlas maar dan puur voor onze regio. Dit zal waarschijnlijk een meerjarenplan worden...

Ook zou ik graag een statuslijst willen ontwikkelen maar dan moeten we eerst een deftig systeem om de waarnemingen te verzamelen op poten zetten.

Een goede beschrijving van de interessante gebiedjes, daar zijn we reeds mee gestart.

etc.

Hebben jullie nog toekomstdromen (in verband met de vogelwerkgroep[:o)])
jelle
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 17 jan 2006, 12:33

Ardooie moet weer bij Mandelstreke! (voor die drie jaar dat ik er nog woon)
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor Filip op 17 jan 2006, 12:34

Nen Harry-award 2006! [:o)]
Filip
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 17 jan 2006, 12:56

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Filip</i>
<br />Nen Harry-award 2006! [:o)]
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Wat zijn de voorwaarden?
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor Harry op 17 jan 2006, 13:25

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Filip</i>
<br />Nen Harry-award 2006! [:o)]

You flatter me [:p]
Harry
Buizerd

Berichtdoor Harry op 17 jan 2006, 13:28

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jelle</i>
<br />

Hebben jullie nog toekomstdromen (in verband met de vogelwerkgroep[:o)])

Dat ik nog veel vogelmomenten mag beleven met de toffe Mandelstreekse vogelkijkers. En dat we mooie projecten uit de grond kunnen stampen die aantrekkelijk zijn voor mensen uit allerlei doelgroepen en zo de mensen weer wat dichter bij de natuur kunnen brengen.
Harry
Buizerd

Berichtdoor yann op 17 jan 2006, 20:08

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by DEK</i>
<br />Ardooie moet weer bij Mandelstreke! (voor die drie jaar dat ik er nog woon)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Oeps, 'k zie nu ook dat Ardooie eigenlijk tot regio De Torenvalk hoort. Daar gaat jullie eerste Middelste Bonte ! [:o)]
De kans is groot dat De Torenvalk straks ook een stekje krijgt op ons forum, zie [url="http://www.vzwlagare.be/vwgforum/topic.asp?TOPIC_ID=2851&whichpage=1"]hier[/url], als dat je wat kan troosten, DEK. Ofwel onderhandelingen beginnen om een overdracht te bekomen ...
yann
Steenarend

Berichtdoor ludomom op 17 jan 2006, 20:26

't Veld valt er net buiten en de rand van Houthulst bos vormt de grens met Staden . Het is nog een half wonder dat we aan een spetter geraken, maar regenen gaat het niet doen alhier.
ludomom
Sperwer

Berichtdoor jelle op 24 jan 2006, 17:04

Het volgend voorstel is pure plagiaat. Zou het niet handig zijn om een soort van kaartjes met de gegevens van de vogelwerkgroep te maken? Die kunnen we dan bij gelegenheden meegeven aan geïnteresseerden. Dit zal het openbaren van onze werking een stuk sneller doen verlopen (denk ik toch)....

Heeft iemand al een idee voor een logo? Een roodborsttapuit draagt nog steeds mijn voorkeur...
jelle
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 24 jan 2006, 18:10

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jelle</i>
<br />Het volgend voorstel is pure plagiaat. Zou het niet handig zijn om een soort van kaartjes met de gegevens van de vogelwerkgroep te maken? Die kunnen we dan bij gelegenheden meegeven aan geïnteresseerden. Dit zal het openbaren van onze werking een stuk sneller doen verlopen (denk ik toch)....

Heeft iemand al een idee voor een logo? Een roodborsttapuit draagt nog steeds mijn voorkeur...

steenuil, graszanger (heeft al twee maal in't rhodesgoed gezeten [:p]), fitis (omdat het mijn favoriete algemene phyllo is), grasmus (vrij typisch voor rhodesgoed en heihoek?),...
klaasdebus
Buizerd

Keer terug naar Vogelwerkgroep Mandelstreke