Jubileum 40 jaar JNM Roeselare

Vragen voor en informatie over vogelwerkgroep Mandelstreke

Moderator: jelle

Jubileum 40 jaar JNM Roeselare

Berichtdoor klaasdebus op 18 jun 2005, 10:15

Er was eens…

40 jaar geleden een vreselijk lelijke, stinkende trol. Hij woonde in een enorm groot bos in het Roeselaarse waar hij in harmonie met de plantjes en de diertjes leefde. Hij hield totaal niet van mensen, want zij maakten het bos steeds kleiner en kleiner, en verdreven alle diertjes.
Tot daar plots een hele bende enthousiaste natuurliefhebbers kwam aangestormd met verrekijkers, vlindernetjes, veldgidsen en notitieboekjes in de aanslag.
Geboeid door alles wat bloeide en leefde leerden ze ontzettend veel bij. In de herfst plantten en knotten zij boompjes. En in de lente en de zomer kwamen zij daar tot rust.
Dit was historisch, dit had die stinkende trol nog nooit meegemaakt!
Hij rende naar hen toe en wou met hen mee doen. Ze stelden spontaan voor om een feestje te bouwen. De trol moest geen twee keer nadenken voor hij daar mee instemde.

Nu, 40 jaar later willen we dat feestje nog eens opnieuw opvoeren

Daarom zoeken wij…

Iedereen die ooit of nog steeds iets te maken heeft (gehad) met JNM Roeselare. Jullie worden op zaterdag 19 november 2005 hartelijk uitgenodigd op het jubileum van JNM Roeselare in feestzaal de Ruyter! Het is de ideale gelegenheid om nog eens nostalgisch na te praten met oude bekenden over de tijd van toen. U kunt zich verwachten aan een gezellige avond met een typische JNM-sfeer met de hele avond doorlopend dia’s, foto’s, enz.

Jubileum 40 jaar JNM Roeselare #61666;

Programma:

18u00:
Aankomst
Doorlopend aperitief (hapjes en drank)

19u00:
Heerlijk vegetarisch 3 gangenmenu (om 21u00 desertbuffet)

vanaf 22u00:
Volkdansen + optreden folkgroep

Doorlopend:
- projectie van dia’s & digitale foto’s
- bar met streekbieren
- promo en uitgeverijstand

Omdat wij problemen hebben met het terugvinden van gegevens van oud-leden en sympathisanten hadden wij voor ons gemak graag uw naam en adres gekregen.

U kunt uw gegevens doorgeven aan: roesredactie@gmail.com of doorbellen naar 051/74.64.93 (Klaas Debusschere)

Rond begin september krijgt u dan een persoonlijke uitnodiging met nóg meer info.

zie ook www.jnm.be/roeselare
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 18 jun 2005, 10:15

Én vanzelfsprekend is iedereen van de VWG uitgenodigd (ook van 't verre zuiden)
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor Harry op 16 jul 2005, 13:17

Hey Klaas, het zou goed kunnen zijn dat ik wel eens kom piepen tijdens dat grote feest van jullie. Daar ik sinds gisteren lid ben van de JNM [:p]. Die 10% korting die ik gisteren kon krijgen in de JNM-winkel woog zeer zeker op tegen die vijf euro lidgeld [;)].

BTW: jij bent mij als contactpersoon opgegeven tijdens mijn inschrijving.

Grtn vanuit Lichtervelde, waar spetters almaar algemener worden [:p]
Harry
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 16 jul 2005, 14:12

wooohooo een lid in lichtervelde!
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor Piet op 16 jul 2005, 15:11

Zalig, ons ledenaantal stijgt met de dag!
Piet
Sperwer

Berichtdoor Harry op 16 jul 2005, 19:24

lol, weet wel dat "De Verrekijker" altijd op de eerste plaats voor mij komt hé. Maar ik zal zeker proberen zoveel mogelijk activiteiten bij te wonen, en wie weet... wel eens een kamp mee te maken.

Harry
Buizerd

Berichtdoor Lanius op 16 jul 2005, 19:28

Harry, op kamp kan je nochtans ook veel vogeltjes zien hoor, met verrekijker!

Maar vergeet niet, eens je uit de JNM gegroeid bent, vergeet de natuur niet, want ik heb zo de indruk dat er massa's JNM'ers na hun 25 jaar de stap naar Natuurpunt niet kunnen of willen maken!
Lanius
Buizerd

Berichtdoor Harry op 16 jul 2005, 19:29

Lanius, "De Verrekijker" is de naam van de natuurvereniging van Lichtervelde waar ik leider ben. [:p]

Harry
Buizerd

Berichtdoor Lanius op 16 jul 2005, 20:23

Ach, sorry Harry [:I].
en wat is dat dan precies? iets dat op zichzelf bestaat?
Lanius
Buizerd

Berichtdoor Harry op 17 jul 2005, 17:58

jup inderdaad, "De Verrekijker" is de natuurvereniging in Lichtervelde en vormt samen met de Ruidenberg en de Houtlandse miliegroep de Houtlandse milieuvereniging.

Harry
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 17 jul 2005, 20:38

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Harry</i>
<br />jup inderdaad, "De Verrekijker" is de natuurvereniging in Lichtervelde en vormt samen met de Ruidenberg en de Houtlandse miliegroep de Houtlandse milieuvereniging.

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Houtland dat ironisch genoeg tot één van de minst bosrijke gebieden van België behoord. En waar iedere poging tot aanleg van bosgebieden door de boeren wordt weggelachen (zie lichtervelde-topic)
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor geert van slyps op 25 jul 2005, 20:58

klaas, ik kijk er al naar uit. piet desmet heeft een min of meer (70 %) geactualiseerde adressenlijst. maar vraag er hem vroeg genoeg om.
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor Harry op 24 sep 2005, 19:17

Jeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuj, leve de JNM-winkel, waar kopen 'goedkoop' is, als je lid bent tenminste [:p].

Vandaag eindelijk om mijn nieuwe kijker gegaan: Kite Pallas, ik was helemaal verkocht aan dit kijkertje nadat ik eens door die van Michiel heb gekeken op de uitstap naar CapGrisNez. Voor een 409,53 euro had ik het kijkertje in de hand.

Ludwig, ge moogt vanaf nu weer op twee oren slapen. Ik zal niet meer om de vijf minuten aan uw deur staan om uw reservekijker te mogen gebruiken [:p].

gegroet zijt gij allen, signed: een gelukkige harry [:)]

Groeten vanuit Lichtervelde, nu nog....
Harry
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 25 sep 2005, 09:27

er worden rond de 600 uitnodigingen verzonden. laten we hopen dat er veel volk reageert!

mensen die dia's hebben of ingescande foto's kunnen die nu al bezorgen aan mij. Ze worden de hele avond doorlopend geprojecteerd
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor on4bdl op 25 sep 2005, 17:54

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Harry</i>
<br />Vandaag eindelijk om mijn nieuwe kijker gegaan: Kite Pallas, ik was helemaal verkocht aan dit kijkertje nadat ik eens door die van Michiel heb gekeken op de uitstap naar CapGrisNez. Voor een 409,53 euro had ik het kijkertje in de hand.

Ludwig, ge moogt vanaf nu weer op twee oren slapen. Ik zal niet meer om de vijf minuten aan uw deur staan om uw reservekijker te mogen gebruiken [:p]<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

van hartelijkswijze geproficiateerd, harry. en dat gy er veele voghelen moghet mede aanschouwen. vlieghenvanghers ende purperen reyghers altegader, in grooten getaele...[:)]
on4bdl
Sperwer

Berichtdoor Harry op 25 sep 2005, 18:47

man zwijg, die grote zilverreiger van u heeft me net in een zware depressie gekatapulteerd
[:p]

Groeten vanuit Lichtervelde, nu nog....
Harry
Buizerd

Berichtdoor deTerminator op 25 sep 2005, 21:41

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Houtland dat ironisch genoeg tot één van de minst bosrijke gebieden van België behoord.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Een onvoorzichtige uitspraak, DEK. Het Houtland is wel degelijk de meest beboste streek van onze provincie!

Het (Regionaal Landschap) Houtland bestrijkt een oppervlakte van ca. 41000 ha in de zandstreek ten zuiden van Brugge. Het strekt zich uit over de gemeenten Beernem, Oostkamp, Torhout, Wingene, Zedelgem en delen van Brugge, Damme en Jabbeke. Het is mis om Lichtervelde er als een deel van te beschouwen -zij valt er net buiten.

Maak [url="http://www.michelangelo.be/houtland/index.php"]hier[/url] kennis met het Houtland...

____http://www.natuurpunt.be/inzicht____
wie vlinders wil zien, moet rupsen verdragen
deTerminator
Spreeuw

Berichtdoor klaasdebus op 25 sep 2005, 23:44

ah oeie, ik had het op lichtervelde en torhout. 'k wist niet dat het Houtland zo ver liep.
Nuja Houtland is voor mij nog seeds de ardennen hoor.[:)]
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor koendd op 03 okt 2005, 16:51

goed nieuws voor de JNM'ers,
vandaag weer 2 nieuwe leden (waarvan ik weet :p)

waaronder ook mezelf en nog iemand van school.
Ik moet nog wat materiaal hebben en ik ging naar de jnm winkel in gent.
En kheb me maar meteen lid gemaakt, 5€ is echt goedkoop [8D]

en mss kom ik wel eens naar de activiteiten of naar jullie 40jaar.

KOen

ps: waart gij dat toevallig niet in de winkel in de kortrijksepoortstraat? Dat was "een" klaas rond 4 uur maar er zijn er warschijnlijk nog ergens op deze aardbol...

www.houtland.com/verrekijker
www.koendd.info
Bird-watching is either the most scientific of sports or the most sporting of sciences
koendd
Sperwer

Berichtdoor klaasdebus op 04 okt 2005, 19:05

ik was er rond 15.30-16.00 ja.
Maar je hebt idd nog klazen in de jnm (zitten alle twee in het hoofdbestuur)
klaasdebus
Buizerd

Volgende

Keer terug naar Vogelwerkgroep Mandelstreke