Kerkuilenwerkgroep

Vragen voor en informatie over vogelwerkgroep Mandelstreke

Moderator: jelle

Berichtdoor Piet op 23 jul 2007, 10:50

Bart Boudry is hier net geweest. Dit is de persoon die in de Groenestraat woont en een Kerkuilennestbak heeft hangen. Ik vertelde hem over de waarneming van Tim gisteren en vroeg of hij nog uilen had gezien.
Hij had hem 1 of 2 keer gezien, maar lette er niet echt op. Hij weet ook niet goed of er Kerkuilen in de bak zitten en of er reeds controle is geweest. Hij had wel braakballen gevonden.

Hij zegt dat er altijd eens mag gecontroleerd worden in de bak. Daarom mijn vraag of de verantwoordelijken van de Kerkuilenwerkgroep dit eens kunnen doen?
Piet
Sperwer

Berichtdoor ludomom op 01 aug 2007, 18:48

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Piet</i>
<br />Bart Boudry is hier net geweest. Dit is de persoon die in de Groenestraat woont en een Kerkuilennestbak heeft hangen. Ik vertelde hem over de waarneming van Tim gisteren en vroeg of hij nog uilen had gezien.
Hij had hem 1 of 2 keer gezien, maar lette er niet echt op. Hij weet ook niet goed of er Kerkuilen in de bak zitten en of er reeds controle is geweest. Hij had wel braakballen gevonden.

Hij zegt dat er altijd eens mag gecontroleerd worden in de bak. Daarom mijn vraag of de verantwoordelijken van de Kerkuilenwerkgroep dit eens kunnen doen?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Die kast geplaatst door mezelf gaan we ieder jaar controleren, nog nooit een spoor van bezoek aangetroffen.
ludomom
Sperwer

Berichtdoor Dark Angel op 21 feb 2008, 20:28

Ik weet niet of deze vogel nog gevolgd wordt maar ik weet dat er een kerkuil actief is op de baan houthulst-merkem (reeds 2x gezien) en maandag laatst (18 februari 2008) een prachtige kerkuil gezien vlak voor mijn wagen (wat een verschot) iets over de citroen-garage op de vijfwegen (baan staden naar langemark-poelkapelle). hopelijk heb je iets aan deze informatie
Dark Angel
Goudhaan

Berichtdoor ludomom op 22 feb 2008, 12:36

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Dark Angel</i>
<br />Ik weet niet of deze vogel nog gevolgd wordt maar ik weet dat er een kerkuil actief is op de baan houthulst-merkem (reeds 2x gezien) en maandag laatst (18 februari 2008) een prachtige kerkuil gezien vlak voor mijn wagen (wat een verschot) iets over de citroen-garage op de vijfwegen (baan staden naar langemark-poelkapelle). hopelijk heb je iets aan deze informatie

Een engel gadomme, welkom op het forum.
Ooit hadden we enkele jaren broedgeval op St- Cristoffel maar het is al een jaar of drie niets meer. Je waarnemingen zijn hoopgevend.
Ook dicht bij de munitiedepot hadden we ooit broedgeval. Hopelijk zijn ze terug.We gaan het in de gaten houden.Dank voor de informatie.
Moest je ooit exacte informatie hebben over lokatie's gelieve te mailen, mailadres zit onder forumnaam in eerste kolon.
ludomom
Sperwer

Berichtdoor manne op 22 feb 2008, 21:29

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Een engel gadomme, welkom op het forum.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

En een vrouw gadomme! Welkommer op ons forum! Blijven posten die waarnemingen.
manne
Vale Gier

Berichtdoor Koen VDP op 23 feb 2008, 21:44

Intressante waarnemingen; het is nu de periode dat kerkuilen baltsen. We zullen eens op toer gaan in de regio.
Bedankt voor je post Angel.
Koen VDP
Koolmees

Berichtdoor jelle op 24 feb 2008, 20:48

man man man, de hormonen springen hier weer van het scherm. Een vrouwelijke kijkster post iets en direct weten drie venten een antwoord. Moest een mannelijke kijker hetzelfde hebben gepost, zou zuidwestvlaanderen niet eens reageren....[:D]
jelle
Buizerd

Berichtdoor Dark Angel op 25 feb 2008, 19:58

tevreden dat ik kan helpen :)
Dark Angel
Goudhaan

Berichtdoor Natuurfondsbabe op 25 feb 2008, 20:10

Super inderdaad. Ikzelf passeer er regelmatig (Vijfwegen) en heb er nog nooit een kerkuil gezien. Wel hebben we nu 2 jaar geleden een kerkuilbak opgehangen bij een particulier langs die bewuste baan en dit doordat er jarenlang een broedgeval was in hun huis, maar door verbouwingen het niet meer mogelijk was... maar die bak was nog niet gevonden zo bleek na een controle verleden jaar... Dus Dark Angel, hou je ogen open en weet het hier gerust te posten.
Natuurfondsbabe
Spreeuw

Berichtdoor manne op 26 feb 2008, 19:22

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">man man man, de hormonen springen hier weer van het scherm. Een vrouwelijke kijkster post iets en direct weten drie venten een antwoord. Moest een mannelijke kijker hetzelfde hebben gepost, zou zuidwestvlaanderen niet eens reageren....<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Als een vent zich "Dark Angel" had genoemd, dan had ik het ook gelezen, Jelle. Geef toe: "Dark Angel" klinkt mysterieuzer dan een post van pakweg Dirk Janssens. En btw: wat doe jij hier eigenlijk? [;)][:p]
manne
Vale Gier

Berichtdoor Dark Angel op 26 feb 2008, 20:27

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Natuurfondsbabes</i>
<br />Super inderdaad. Ikzelf passeer er regelmatig (Vijfwegen) en heb er nog nooit een kerkuil gezien. Wel hebben we nu 2 jaar geleden een kerkuilbak opgehangen bij een particulier langs die bewuste baan en dit doordat er jarenlang een broedgeval was in hun huis, maar door verbouwingen het niet meer mogelijk was... maar die bak was nog niet gevonden zo bleek na een controle verleden jaar... Dus Dark Angel, hou je ogen open en weet het hier gerust te posten.

was ook de eerste keer dat ik hem daar zag maar ben 200% zeker en khou m'n ogen open [:)]
Dark Angel
Goudhaan

Berichtdoor Tim4 op 27 feb 2008, 13:03

Op 6 januari zagen we met jnm een kerkuil over de baan ergens tussen woumen en jonkershove. Het kan om dezelfde gaan. (zie post bij Westkust, Blankaartbekken)
Tim4
Spreeuw

Berichtdoor ludomom op 27 feb 2008, 17:20

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Natuurfondsbabes</i>
<br />Super inderdaad. Ikzelf passeer er regelmatig (Vijfwegen) en heb er nog nooit een kerkuil gezien. Wel hebben we nu 2 jaar geleden een kerkuilbak opgehangen bij een particulier langs die bewuste baan en dit doordat er jarenlang een broedgeval was in hun huis, maar door verbouwingen het niet meer mogelijk was... maar die bak was nog niet gevonden zo bleek na een controle verleden jaar... Dus Dark Angel, hou je ogen open en weet het hier gerust te posten.

Die geplaatste kast is dit op grondgebied Houthulst?
Kerkuilenwgrgroep behoort tot Vogelbescherming, en dan zijn de regio's anders ingedeeld dan bij Natuurpunt.
Houthulst gaat mee met Mandel ( ik weet niet of dit voor gans Groot-Houthulst is Koen ?????)Indien je kasten weet staan op Houthulst best eens de adressen en de jaarlijkse resultaten doorgeven aan Koen Vdp hij is regioverantwoordelijke Mandel.
<hr noshade size="1">
PS: Sofie er staan zelfbouwpakketten klaar bij mij, niet wachten tot in Mei.
ludomom
Sperwer

Berichtdoor Rogolle op 14 aug 2008, 10:11

Hallo,

op welke manier kan ik mijn diensten aanbieden bij de kerkuilenwerkgroep? Ik ben 23 jaar, net afgestudeerd, en na 5 jaar op kot keer ik (voorlopig) terug naar mijn roots in Izegem. In Gent heb ik al vrijwilligerswerk gedaan bij Natuurpunt, en nu zou ik dit graag verder zetten in de regio Roeselare / Izegem. Is er iemand die me kan vertellen hoe ik jullie van dienst kan zijn? Ik heb op een andere plaats op dit forum ook mijn diensten aangeboden bij de steenuilenwerkgroep. De praktijk zal moeten uitwijzen welke werkgroep me het beste ligt denk ik...

Christophe
Rogolle
Goudhaan

Berichtdoor ludomom op 21 dec 2008, 20:56

Er is nog hoop voor de flauwste regio in W-Vl van Kerkuil.
( slechter kon niet meer of we moesten ons enige koppel in Hooglede nog verliezen)
Gisteren op hopelijk twee nieuwe teritoria gestoten tijdens kuisen Steenuilenkasten met Koen.
ludomom
Sperwer

Berichtdoor jelle op 21 dec 2008, 20:58

schitterend!
jelle
Buizerd

Re:

Berichtdoor ludomom op 14 dec 2009, 12:22

ludomom schreef:Er is nog hoop voor de flauwste regio in W-Vl van Kerkuil.
( slechter kon niet meer of we moesten ons enige koppel in Hooglede nog verliezen)
Gisteren op hopelijk twee nieuwe teritoria gestoten tijdens kuisen Steenuilenkasten met Koen.

Eén van de twee was een nieuw broedgeval we hebben dus ons aantal verdubbeld.
ludomom
Sperwer

Re: Kerkuilenwerkgroep

Berichtdoor ludomom op 07 jun 2010, 11:15

en dit jaar doen we er nog eentje bij, een nestkast in Staden die zeker een vijftal jaar leeg was is terug broedgeval.
Als er ieder jaar eentje bijkomt moeten we voortaan niet meer met rode kaken op de jaarlijks vergadering verschijnen.
ludomom
Sperwer

Berichtdoor ludomom op 11 jun 2010, 11:23

ludomom schreef:en dit jaar doen we er nog eentje bij, een nestkast in Staden die zeker een vijftal jaar leeg was is terug broedgeval.
Als er ieder jaar eentje bijkomt moeten we voortaan niet meer met rode kaken op de jaarlijks vergadering verschijnen.

het zijn er vier geworden , 6 jongen in de laaste kast een wonder het heeft onlangs gebrand in die loods
ludomom
Sperwer

Berichtdoor aurelvw op 20 jul 2010, 15:35

Blijven gaan mensen !

7 ( juist ja , zeven !) broedgevallen dit jaar in het Tieltse
aurelvw
Goudhaan

VorigeVolgende

Keer terug naar Vogelwerkgroep Mandelstreke