Roeselare: vwg Mandelstreke: vers voer!

Vragen voor en informatie over vogelwerkgroep Mandelstreke

Moderator: jelle

Berichtdoor yann op 09 dec 2004, 09:16

Geert, staat die datum van 28.01.2005 vast ? 't Is maar omdat VWG ZuidWestVlaanderen dan zijn meeuwencursus heeft met Zorky en we wilden eigenlijk wel efkens komen supporteren in Roeselare.
yann
Steenarend

Berichtdoor jelle op 09 dec 2004, 09:34

Hm, dat wordt moeilijk als ik ze alle twee wil doen
jelle
Buizerd

Berichtdoor geert van slyps op 09 dec 2004, 20:02

neen, wel al zaal gereserveerd, maar kan nog wel gewijzigd worden.
ik bekijk wel of een andere dag kan, maar de vrijdag ervoor kan ook niet wegens kwis.
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor klaasdebus op 09 dec 2004, 20:29

Euhm, die vergadering van Natuurpunt is da morgen? En hoe kan ik daar raken?

Do not underestimate the power of Ardooie

www.jnm.be/roeselare
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor yann op 10 dec 2004, 14:54

Dat is vanavond vrijdag. We worden verwacht te Gits, Gitsbergstraat 1 (zaal 4de Muze).
yann
Steenarend

Berichtdoor geert van slyps op 11 dec 2004, 17:50

gisterenavond dus de release van de vwg Mandelstreke.
aan een in leeftijd zeer gespreid natuurpuntpubliek werd het plan tot een (weder)geboorte van een vwg voorgesteld. in Roeselare leeft een degelijke werkgroep steenuilen en gierzwaluwen. andere 'typische' vwg-activiteiten zijn veel minder tot onbestaande. Yann gaf daarop de verklaring van het bestaansrecht van een vwg naast natuurpunt of andere natuurverenigingen. met een rij illustrerende dia's werden dan de mogelijke activiteiten voorzien van een portie gezever becommentarieerd.
Zo, nu weten ze in Roeselare ook wat een vwg kan zijn.
Of het wat wordt hangt van veel nog af.
In alle geval waren de reacties sterk positief. de lijst geïnteresseerden van gisteren is reeds 13 personen lang, en daar is kaas nog niet bij. Waar zat je wel? Al voorgesteld aan de JNM'ers? je kunt een cd-rom krijgen met die dia's die je kunnen helpen om wat uitleg te geven.
Nu nog De Buizerd en de Verrekijker erbij en de basis wordt voldoende breed?
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor yann op 11 dec 2004, 18:20

Ik heb zopas het volgende mailtje gestuurd naar de webmaster van het forum :

<i>Beste Filip,

Gisteren werd vwg Mandelstreke eigenlijk boven de doopvont gehouden. Er werd gevraagd of er ook een apart hoofdstukje (à la Westland) kan gemaakt worden voor hen.

Ik stel dan ook voor een titel te maken "Vogelwerkgroep Mandelstreke" met daaronder
- Recente waarnemingen Mandelstreke (hier kunnen de topics "Lichtervelde-Hooglede-Gits 2004" en "Izegem-Ingelmunster en omgeving 2004" al ondergebracht worden)
- Vogelwerkgroep Mandelstreke (hier kan de topic "Roeselare : vwg/Mandelstreke : vers voer" toegevoegd worden).

Bedankt,
Yann</i>

Ik hoop dat het zo goed is voor jullie. Als je een aparte titel gekregen hebt voor jullie VWG, mag je gerust de topics meer in detail benoemen : "het Sterrebos" zegt al veel meer dan "waarnemingen Roeselare". Omdat in de titel "VWG Mandelstreke" zal staan, weten we toch uit welke regio de waarneming komt.
yann
Steenarend

Berichtdoor Harry op 11 dec 2004, 22:45

Hallo,

ik geloof dat het wel doenbaar is om met 'de Verrekijker' op een of andere manier deel uit te maken van een mogelijke vwg.
Koen en mezelf zullen daar alleszins voor pleiten, in eerste instantie moet het natuurlijk voorgelegd worden aan de rest van het bestuur en de voorzitter. Daar maken we zo rap mogelijk werk van (volgende vergadering is op 29/12) en dan laten we iets weten.

Alvast veel succes met de volgende stappen die er ondernomen worden en houdt ons op de hoogte.

grtn Wouter V.

www.koendd.be.tf

Grtn vanuit Lichtervelde, de gemeente die geen bos meer wil :@
Harry
Buizerd

Berichtdoor jelle op 12 dec 2004, 12:53

Yann, merci voor de aanvraag en de moeite!
jelle
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 12 dec 2004, 13:22

Mijn interesse is er nog steeds hoor, helaas kon ik er niet raken (geen vervoer). Ik probeer nog steeds de jnm'rs warm te maken en zal dit doen door de vwg als puntje op de volgende vergadering te plaatsen (ergens tijdens het congres: 26/30 dec).
Is het mogelijk om een verslag van de vergadering + cd-rom te krijgen?

www.jnm.be/roeselare
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor geert van slyps op 12 dec 2004, 20:48

komt in orde klaas.
we verwachten ook dat een vwg Mandel interesse kan opwekken bij jnm'ers en 'oud'-jnm'ers. kun jij aan adressen van jnm'ers geraken die bvb tussen 0 en 10 jaar uit de jnm Roeselare zijn? Of tot wie kan ik me wenden?

daarnaast heeft Jacqui stragier van de Buizerd me gebeld dat ook verschillende mensen aldaar geïnteresseerd zijn. Hij stuurt me alvast een lijst met namen op die dan begin volgend jaar uitgenodigd worden.
Als er nog andere forumbezoekers hun naam op de lijst willen, je kunt me altijd een mailtje sturen : geert.schoutteten@skynet.be
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor geert van slyps op 12 dec 2004, 21:21

vwg mandelstreke op het forum : ideaal als communicatiemiddel!
en nog iets : in het zaaltje te Gits is er, mits een lange verlengkabel, een aansluiting aan Telenet te verkrijgen.
ik stel voor om tijdens de eerste samenkomst aldaar, het forum als eerste communicatiemiddel voor de vwg mandelstreke voor te stellen.
ik breng dan een laptop en projecter mee.
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor yann op 12 dec 2004, 21:45

Als je wil, kan ik een korte samenvatting geven van de les forumkunde die we in 't voorjaar gaven met de ZuidWestVlaamse Koepel.
yann
Steenarend

Berichtdoor klaasdebus op 12 dec 2004, 21:50

en ik zal er de volgende keer WEL zijn [}:)]

www.jnm.be/roeselare
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor geert van slyps op 12 dec 2004, 22:15

kan dat? een paar laptops aan 1 enkele Telenetlijn aanschakelen en allemaal afzonderlijk op het forum laten surfen?
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor yann op 13 dec 2004, 08:52

In theorie wel, maar dan moet je een netwerk beginnen installeren. Dat lijkt me een huzarenstukje voor een lesje van een half uurke. Ofwel doe je de samenkomst meteen in een computerlokaal ergens in een school.
Meest realistisch zal wellicht zijn dat 1 laptop op de internetaansluiting wordt gezet en dat dmv een beamer (laptop en beamer van de ZWVlse ter beschikking) wat toelichting wordt gegeven zonder dat de toehoorders achter een pc zitten.
yann
Steenarend

Berichtdoor geert van slyps op 13 dec 2004, 20:06

yann, ik heb het eens gevraagd op 't werk en, ze laten me iets weten, maar moeilijk zou het niet zijn.
ik heb ook al aan het college gedacht, maar daar is het zo onpersoonlijk.
en ik denk niet dat het publiek zo forum onkundig is.

nu, als het gaat zullen enkele laptops wel voldoende zijn voor die enkelingen die het forum echt nog niet gevonden hebben of echt niet weten hoe Reply of een foto erop te zetten. in alle geval breng ik een projector mee (kan ik gemakelijk van mijn werk).

daarnaast heeft De Buizerd een 6 tal adressen van sterk geïnteresseerde gestuurd en zorgt De Verrekijker van Lichtervelde nog voor een paar enthousiastelingen.
ze krijgen allemaal een mail dat het niveau van het zwvl'se forum sterk aan kwaliteit gewonnen heeft. Mandelstreke staat erop!

't klinkt al goed hé
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor geert van slyps op 13 dec 2004, 20:07

en nog eens bedankt voor een plaatsje op het Forum.
we voelen ons al een beetje thuis...
geert van slyps
Bosuil

Berichtdoor jelle op 13 dec 2004, 20:34

Vwg ZWVL, merci voor de geboden kansen. We zullen jullie (proberen) niet ten schande maken.....
jelle
Buizerd

Berichtdoor Harry op 13 dec 2004, 21:22

leuk zeg, zo vroeg en al een plekkie op het forum, héél leuk!!!

laten we er collectief het beste van maken :)

grtn Wouter V.

www.koendd.be.tf

Grtn vanuit Lichtervelde, de gemeente die geen bos meer wil :@
Harry
Buizerd

VorigeVolgende

Keer terug naar Vogelwerkgroep Mandelstreke