Roeselare: vwg Mandelstreke: vers voer!

Vragen voor en informatie over vogelwerkgroep Mandelstreke

Moderator: jelle

Roeselare: vwg Mandelstreke: vers voer!

Berichtdoor jelle op 27 okt 2004, 09:10

deze morgen (Rumbeeksesteenweg) om 9:25 een groep grauwe ganzen van rond de 200 exemplaren (of meer) in zuidelijke richting.
jelle
Buizerd

Berichtdoor yann op 27 okt 2004, 09:44

Eindelijk een topic over mijn geboortestad. 'k Ga hier ook nu en dan wat kunnen posten, denk ik.
yann
Steenarend

Berichtdoor klaasdebus op 27 okt 2004, 16:56

Zoveel vogelkijkende mensen actief in 'mijnen côté'(zie ook: hooglede-lichtervelde, kachtem-izegem-ardooie en dan hebben we ook nog het Tieltse).
En nog steeds geen Vogelwerkgroep Midden (of iets in die goesting) West-Vlaanderen????

Komaan vogelkijkers van het Midden West-Vlaamse land verenigt u allen!
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor jelle op 28 okt 2004, 16:02

Dat komt wel ooit eens in orde...
jelle
Buizerd

Berichtdoor yann op 28 okt 2004, 16:20

Vanuit Zuid-West-Vlaanderen willen we gerust helpen, als dat nodig zou zijn.
yann
Steenarend

Berichtdoor GME op 28 okt 2004, 16:58

er bestaat immers een lange traditie van ontwikkelingshulp vanuit Kortrijk voor Roeselare[:D][B)]
GME
Bosuil

Berichtdoor Harry op 28 okt 2004, 18:10

haha, ontwikkelelingshulp, tis oe da jed noemt é :p:p:p

zo'n vogelwerkgroep zou inderdaad wel héél tof zijn

www.aloofhosting.com/koendd/

If loving nature is a bad thing, than I refuse to do good.
Harry
Buizerd

Berichtdoor klaasdebus op 31 okt 2004, 21:30

En wat zouden we als logo kiezen? Hoe zijn de kortrijkzanen op de boomvalk gekomen?

Do not underestimate the power of Ardooie

www.jnm.be/roeselare
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor Carlos op 31 okt 2004, 21:35

Na een democratische stemming op een vergadering van de VWG.
't Ging op het einde tussen Steenuil en Boomvalk.
Boomvalk werd uiteindelijk gekozen omdat die symbool staat voor een succesvolle opgang de laatste jaren in onze streek.
Carlos
Visarend

Berichtdoor koendd op 02 nov 2004, 11:36

ja, kzie da ook wel zitten die vogelwerkgroep,
want Lichtervelde is tenslotte een buurland van Roeselare é

www.houtland.com/verrekijker

Bird-watching is either the most scientific of sports or the most sporting of sciences
koendd
Sperwer

Berichtdoor yann op 02 nov 2004, 20:25

Eigenlijk bestaan de grenzen al van jullie potentiële vogelwerkgroep ! Die werd immers afgebakend door Natuurpunt-vwg in Mechelen ten behoeve van de portaalsite.

Op 't eerste zicht lijkt het me dat de volgende gemeenten behoren tot het gebied : Roeselare, Lichtervelde, Hooglede, Ingelmunster, Izegem, Moorslede, Staden. Ardooie zou bij Tielt horen.
Maar 'k weet het niet zeker allemaal. Uitsluitsel kun je vragen bij gerald.driessens@natuurpunt.be

Allez gasten, waar wachten jullie op ? Geert van Slyps is ongetwijfeld ook geïnteresseerd, onzen Jelle woont nu ook in Roeselare, we kennen Wim en Koen die ons vervoegden in Falsterbo (en even met onze DjoniAward gingen lopen) en Odee kent ongetwijfeld nog een kudde OudeSokken die graag een verrekijker opheffen. Kies een afspraakdatum en er zullen zeker een paar ZuidWestVlamingen zijn die op de afspraak zullen zijn voor een duwke in de rug.
yann
Steenarend

Berichtdoor jelle op 02 nov 2004, 21:38

zondag laatst (31 oktober 2004) de Duizend Zinnenwandeling gedaan. Mooie wandeling gelegen tussen Oekene, Moorslede en dergelijke (Rondom het oude stort en de Kleiputten van Roeselare...)

waarnemingen:
26 kramsvogels (ergens ter plaatse foeragerend)
ongeveer dertig kneus
18 + 6 patrijs
ongeveer 10 ringmussen

Ook een 'opvangcentrum' voor wilde fazanten. Ergens op de wandeling was er tegen een zwijnestal een net geplaatst waar in enkele (tiental) fazanten opgesloten zaten. Het dak van de kooi was een soort fijnmazig net. Toen we passeerden probeerden de vogels allemaal recht omhoog te vliegen, wat jammer genoeg belemmerd werd door het net. Is dit legaal of niet? of is dit niet de plaats... ER lagen ook iets van kooien bij...
jelle
Buizerd

Berichtdoor jelle op 09 nov 2004, 11:10

Wie ziet het nu allemaal zitten om een vwg te helpen opstarten. Weet er iemand een lokaaltje zijn om af te spreken en zo ja, wanneer kunnen we eens afspreken. Ik wil wel helpen de kar duwen en eventueel meehelpen besturen maar vele handen maken licht werk. Geïnteresseerden kunnen best eens een mailtje naar [url="vogelaartje@hotmail.com"]mij[/url] sturen. Misschien met ook enkele namen van mensen die misschien ook interesse hebben tot een actieve vogelwerkgroep(deelname).
jelle
Buizerd

Berichtdoor Harry op 11 nov 2004, 10:00

Kan er iemand die reeds in een vogelwerkgroep zit hier eens posten wat voor werk er daar allemaal bij kan verwacht worden.
Voor mij ligt het niet echt heel gemakkelijk aangezien ik in de weekends meestal in Gent ben, ik ben nog schoolgaand (laatste jaar middelbaar onderwijs) en vanaf volgend jaar ga ik naar Gent (hopelijk toch :d ).
Ik zie het zeker zitten daar het een en het ander voor te doen.
Ik ben nog maar 17, is dit een belemmering voor bestuurslid? (ik ben al leider in 'natuurwerkgroep De Verrekijker' in Lichtervelde, net als koendd btw)
indien het me niet lukt iets 'meer' te doen dan wil ik zeker actief lid worden!

grtn Wouter
en véél succes

If loving nature is a bad thing, than I refuse to do good.
Harry
Buizerd

Berichtdoor yann op 11 nov 2004, 10:39

Harry, kijk eens op de website van onze VWG ( www.zwvlkoepel.be/vwg ). Daar ga je kunnen zien wat een VWG allemaal kan uitrichten. Iedereen steekt er net zoveel werk in als hij goeste heeft, dat blijft het langst duren.

Jelle, ik mail je eens een aantal adressen, waarvan ik zou kunnen vermoeden dat ze enige interesse hebben + in 't Roeselaarse wonen.
yann
Steenarend

Berichtdoor klaasdebus op 11 nov 2004, 10:44

Ik ken wel enkele leuke cafeetjes in't Roeselaarse waar we na onze excursies heen kunnen [:)].
Om eens samen te komen weet ik ook wel een rustig cafeetje (allez rond ten 5n de vrijdag is dat daar toch rustig): De Cirque aan't Polenplein, het Walhalla is ook wel leuk maar de muziek kan er soms wat tegensteken (niet dat ik iets tegen jazz heb maarja). we'll see.
Als we een vwg oprichten veronderstel ik dat we dan samenhangen aan Natuurpunt Mandelstreke?

www.jnm.be/roeselare
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor yann op 11 nov 2004, 11:07

Wellicht wel. Ik veronderstel dat NP.Mandelstreke de streek van Roeselare zal zijn.
yann
Steenarend

Berichtdoor klaasdebus op 11 nov 2004, 14:16

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by yann</i>
<br />Wellicht wel. Ik veronderstel dat NP.Mandelstreke de streek van Roeselare zal zijn.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

jap, in Zuid West-Vlaanderen is dat ook het geval?

www.jnm.be/roeselare
klaasdebus
Buizerd

Berichtdoor koendd op 11 nov 2004, 14:37

ja,
bij mij een beetje hetzelfe als van Wouter (Harry) kzie da ook wel zitten om een handje toe te steken, ben ook (binnen 8 dagen) 17.
Dus verwacht nie té veel maar ik zal mijn best doen, en roeselare is nu ook zo ver nie.

Goed initiatief, ken ook nog iemand uit roeselare, kzal het hem morgen eens vragen.

groeten, Koen

www.houtland.com/verrekijker

Bird-watching is either the most scientific of sports or the most sporting of sciences
koendd
Sperwer

Berichtdoor jelle op 15 nov 2004, 10:50

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jelle, ik mail je eens een aantal adressen, waarvan ik zou kunnen vermoeden dat ze enige interesse hebben + in 't Roeselaarse wonen.<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Mail is aangekomen. Vandaag steek ik mijn handen uit de mouwen en begin ik iets actiever te worden. Jullie horen er nog van.

Kaas (je echte naam ben ik momenteel vergeten), ken jij nog geïntereseerde jongelui die eventueel een handje willen toesteken? Wil je anders hun e-mailadressen doorsturen...
jelle
Buizerd

Volgende

Keer terug naar Vogelwerkgroep Mandelstreke