Gratis

Vragen voor en informatie over vogelwerkgroep Mandelstreke

Moderator: jelle

Gratis

Berichtdoor Abnoba op 03 jan 2014, 10:20

Hoi,

Ik heb hier een grote witte haan rondlopen die mij al 3 keer aangevallen heeft en nu moet hij weg.
Zie je het zitten om dit dier op te vangen of voor mijn part steek je hem in de pot, geef gerust een seintje. Je moet hem wel zelf komen vangen want na vandaag durf ik bijna mijn kippehok niet meer binnen.

Dominiek
Mislukken in het leven is niet van belang .
Het grootste ongeluk is stil te blijven staan bij zijn mislukking !
Abnoba
Spreeuw

Re: Gratis

Berichtdoor Abnoba op 06 jan 2014, 07:24

Nog een vraagje : zou hij dit naar iedereen doen ?
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor Julke op 06 jan 2014, 07:36

:mrgreen:
Laatst bijgewerkt door Julke op 12 sep 2015, 09:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Julke
Bosuil

Berichtdoor Abnoba op 06 jan 2014, 07:51

Julke schreef:Dat denk ik wel ja, je krijgt dat er niet uit he,ook dat is natuur.
Als je de haan enkele tikken uitdeelt kan dit tijdelijk helpen, dit is echter geen veilige en gepaste manier om het beestje in te tomen.
Ken je niemand uit je omgeving die het dier op een propere manier naar een andere plaats in de voedselpiramide kan helpen?

Niet echt, kzie mijzelf dat nu ook nie doen. kHad gehoopt dat hij ergens nog een tweede kans ging krijgen. 't Beestje is nog geen jaar oud :-(
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor Abnoba op 01 mei 2014, 09:34

Een allerlaatste oproep !! Gratis te verkrijgen : een haan van 1 jaar oud, ideaal voor iemand met een groot stuk grond, niet voor mensen met kleine kinderen want de haan is licht agressief. Ook geschikt om coq-au-vin van te maken. Wel zelf te komen halen
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor ludomom op 02 mei 2014, 19:39

is ie gebot?
ludomom
Sperwer

Berichtdoor Abnoba op 02 mei 2014, 23:54

ludomom schreef:is ie gebot?

is dat hetzelfde als het afknippen van zijn pennen ? Dat heb ik langs één kant gedaan als hij nog klein was
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor Cappelle op 03 mei 2014, 07:41

Abnoba schreef:

is dat hetzelfde als het afknippen van zijn pennen ? Dat heb ik langs één kant gedaan als hij nog klein was

Botten is leewieken: op de eerste dag een topje vleugel afbranden zodat die nooit meer volledig kan uitgroeien. Inkorten (met de helft) met de schaar van één rij slagpennen (aan één van de twee vleugels) helpt ook, maar slechts tijdelijk. Tijdens de rui groeien de pennen stuk voor stuk terug. Om hem minder strijdbaar te maken is dat een goed idee: hij zal kantelen als hij hoog op springt. Om de agressie helemaal te stoppen moet hij eens flink het onderspit delven: je schopt hem eens in een grote boog door het heelal, of net als ie wil aanvallen giet je er een emmer water over heen. Dat zal hij niet licht vergeten.
Botten komt waarschijnlijk van 'bouten': met de soldeerbout het topje van de vleugel afbranden...
Cappelle
Visarend

Berichtdoor Abnoba op 03 mei 2014, 08:55

Cappelle schreef:
Abnoba schreef:

Botten is leewieken: op de eerste dag een topje vleugel afbranden zodat die nooit meer volledig kan uitgroeien. Inkorten (met de helft) met de schaar van één rij slagpennen (aan één van de twee vleugels) helpt ook, maar slechts tijdelijk. Tijdens de rui groeien de pennen stuk voor stuk terug. Om hem minder strijdbaar te maken is dat een goed idee: hij zal kantelen als hij hoog op springt. Om de agressie helemaal te stoppen moet hij eens flink het onderspit delven: je schopt hem eens in een grote boog door het heelal, of net als ie wil aanvallen giet je er een emmer water over heen. Dat zal hij niet licht vergeten.
Botten komt waarschijnlijk van 'bouten': met de soldeerbout het topje van de vleugel afbranden...

'k zal dat eens proberen maar je mag hem nog altijd komen halen hoor :-D
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor Dirk L op 03 mei 2014, 17:42

Afbeelding
Dirk L
Visarend

Berichtdoor Abnoba op 03 mei 2014, 17:45

Dirk L schreef:Afbeelding

Inderdaad Dirk, zoiets in die aard maar dan in het wit met een zwarte staart. Hij begint al nijdig te worden als hij mij nog maar ziet
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor ludomom op 04 mei 2014, 11:16

Ik zit momenteel zonder haan, indien ie blijvend was gebot wilde ik hem wel nemen.
Ik heb ook eens zo' agressieve haan gehad, ik ging niet binnen zonder stok. Toen hij mij eens aanviel gaf ik hem een klop van de stok en viel blok neer, steendood dacht ik. Na 20 sec sprong hij recht en liep het park in . Hij heeft mij nooit meer aangevallen.
Voorstel , indien je er echt van af wil: Op maandag 12 mei slacht ik mijn vetkiekens . Ik wil hem in de voormiddag wel komen ophalen en dan vliegt de witte in de vol au vent ( ik lust geen coq au vin :-) )
ludomom
Sperwer

Berichtdoor Abnoba op 04 mei 2014, 21:38

ludomom schreef:Voorstel , indien je er echt van af wil: Op maandag 12 mei slacht ik mijn vetkiekens . Ik wil hem in de voormiddag wel komen ophalen en dan vliegt de witte in de vol au vent ( ik lust geen coq au vin :-) )

Dat zou echt schitterend zijn Ludo want zelf met een stok is dat beest bijna niet tegen te houden.
Heb jij mijn gsm nummer zodat we kunnen afspreken, ik moet wel werken tot 13u (ben dan tegen 13u30 thuis)
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor Cappelle op 04 mei 2014, 21:40

Het ideale wapen om een vechtende haan te lijf te gaan is een borstel, liefst een straatveger met harde haren... Telkens hij opspringt geef je hem een veeg uit de pan, tot hij zijn nederlaag moet toegeven en uitgeput afdruipt. Hij zal het nooit meer vergeten...
Cappelle
Visarend

Berichtdoor Abnoba op 04 mei 2014, 21:43

Cappelle schreef:Het ideale wapen om een vechtende haan te lijf te gaan is een borstel, liefst een straatveger met harde haren... Telkens hij opspringt geef je hem een veeg uit de pan, tot hij zijn nederlaag moet toegeven en uitgeput afdruipt. Hij zal het nooit meer vergeten...

kan ik ook nog eens proberen, de emmer water was al een kleine overwinning voor mij :-D
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor Cappelle op 10 mei 2014, 17:08

Vandaag uw probleem eens aan anderen voorgelegd en een originele en efficiënte tip gekregen: je wapent je met de tuinslang en blust dan het vurige haantjesgedrag tot het helemaal gedoofd is... ;-)
Cappelle
Visarend

Berichtdoor Abnoba op 11 mei 2014, 12:04

Het haneprobleem is opgelost, morgen verdwijnt hij in de vol-au-vent bij ludomom. Bedankt hé, kan nu eindelijk één van mijn kippen verzorgen en het hok uitkuisen
Abnoba
Spreeuw

Berichtdoor ludomom op 13 mei 2014, 15:58

Na mijn behandeling is ie al redelijk wat gekoeld ( zit in de vriezer) 't was toch een een ferme kerel juist 3 kg gekuist en gekamt .
Ben moeten mijn kapmes gaan zoeken om hem te delen. Einde verhaal , tenzij ik een indigeste krijg van de vol - au vent ;-)
ludomom
Sperwer

Berichtdoor Yves op 13 mei 2014, 15:59

:lol:

Waar een forum toch nog goed voor is!
Yves
Steenarend

Berichtdoor Abnoba op 14 mei 2014, 19:43

ludomom schreef:Na mijn behandeling is ie al redelijk wat gekoeld ( zit in de vriezer) 't was toch een een ferme kerel juist 3 kg gekuist en gekamt .
Ben moeten mijn kapmes gaan zoeken om hem te delen. Einde verhaal , tenzij ik een indigeste krijg van de vol - au vent ;-)

Ja, ik had hem nochtans goed verzorgd hoor, jammer dat hij mij daardoor niet liever zag.
Nog eens bedankt hé
Abnoba
Spreeuw

Volgende

Keer terug naar Vogelwerkgroep Mandelstreke