Canon SX20 en andere 'hybrid camera's'

Alles over diverse veldwerkmaterialen, optiek en fotografie

Moderator: Xyuny

Re: Canon SX20 en andere 'hybrid camera's'

Berichtdoor schippertje op 21 maart 2016, 08:42

moeilijke vraag en ook weinig antwoord.
Ik heb nog steeds een sx 20 maar ook een panasonic fz1000.
Daar zit een groot verschil tussen. Zowel van maat maar ook van kwaliteit.De sx past in je jaszak ,die panasonic niet echt makkelijk meer,maar heb ik een jas met grote zakken waardoor het nog net past.
Echter heeft die laatste een lens van 24 tot 400 mm en dat is veel. gecombineerd met grote sensor geeft een goed resultaat en snel gebruiksklaar.Er is ook nog een goedkopere versie en dat is de fz 200. nog meer telelens ( 600 mm) maar iets tragere opstart. Iets oudere en kleinere sensor maar zeker niet slecht.
https://www.camerastuffreview.com/nl/pa ... nic-fz1000
Ik gebruik de fz1000 voor bewijs foto's en als geheugen steuntje maar vind 's avonds nog wel een een verrassing tussen de geschoten foto's van vogels die ik voordien niet ertussen had gezien.
Staan ook nog wel wat van jouw vragen beantwoord op http://forum.belgiumdigital.com/
Meer vragen mogen ook per PM
M
schippertje
Pimpelmees

Berichtdoor manne op 21 maart 2016, 15:15

Ik weet niet of dit past in je budget, maar de CANON POWERSHOT SX60 HS is top! Stukken beter dan de SX50 (die ik heb): veel snellere scherpstelling en veel scherpere beelden dan de SX50.
manne
Steenarend

Berichtdoor schippertje op 21 maart 2016, 18:16

de sx 60 is inderdaad goed en zou zo'n beetje 120 euro boven budget uitkomen.
de fz200 komt 20 euro' s te duur.
Bij beide komt nog wel je sd kaart, die hoeft niet echt groot te zijn maar wel snel.
M
schippertje
Pimpelmees

Berichtdoor OlivierO op 21 maart 2016, 19:06

Die SX reeks had ik hier opgemerkt, inderdaad. Alleen is die zowat even groot als een wat kleinere spiegelreflexcamera en is het nog altijd een behoorlijk gesleur helaas. Geen merken/modellen die qua formaat wat tussenin liggen?

Wat ik mij nog afvraag: er is mij afgeraden om een camera met zo'n zoom te kopen, omdat je dat toch nooit stabiel kan houden. Wat zijn de ervaringen daarmee?

Edit: nog dit: er zit wel wat rek op het budget indien nodig, maar het geeft een idee.

Nog meer edit: De SX reeks heeft ook compactere modellen blijkbaar! Link. Indien iemand daar ervaring mee heeft en die wil delen, het zou geweldig zijn.
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor Luxor op 17 mei 2016, 20:07

Goeie dag,

Heeft iemand "macro-ervaring" met nikon p900 of canon sx60 ?
We hebben nu een klassieke digitale Canon Eos 450 D en vragen ons af of het nog de moeite loont om een degelijke (maar dure) macrolens aan te schaffen voor deze body.
Misschien zijn de macro-prestaties van de betere hybriden ook al zeer ok ? En beschikken we op die manier meteen ook over een krachtige zoom.....
Alvast bedankt voor de feedback !
Luxor
Pimpelmees

Berichtdoor jynx op 17 mei 2016, 21:42

Ik heb al goede tot heel goede macro opnames gezien van compact en hybride camera's maar ik heb er nog geen gezien die het kunnen opnemen tegen goede macro opnames van een spiegelreflex met een deftige macro lens zoals een canon 100mm of tamron 90 mm of sigma 150 mm enz.
In mijn ogen zijn de hybride toestellen goede allrounders die veel kunnen zowel voor dichtbij als voor veraf. Bewijsfoto's of leuke prentjes , geen probleem.
't Hangt er dus van af hoe hoog je de lat wil leggen ook financieel...
jynx
Sperwer

Berichtdoor Luxor op 20 mei 2016, 16:40

Ok, alvast bedankt jynx voor je feedback. Gr. Luc
Luxor
Pimpelmees

Berichtdoor manne op 23 mei 2016, 11:35

OlivierO schreef:Die SX reeks had ik hier opgemerkt, inderdaad. Alleen is die zowat even groot als een wat kleinere spiegelreflexcamera en is het nog altijd een behoorlijk gesleur helaas. Geen merken/modellen die qua formaat wat tussenin liggen?

Wat ik mij nog afvraag: er is mij afgeraden om een camera met zo'n zoom te kopen, omdat je dat toch nooit stabiel kan houden. Wat zijn de ervaringen daarmee?

Edit: nog dit: er zit wel wat rek op het budget indien nodig, maar het geeft een idee.

Nog meer edit: De SX reeks heeft ook compactere modellen blijkbaar! Link. Indien iemand daar ervaring mee heeft en die wil delen, het zou geweldig zijn.

Gesleur? Ik heb de sx50 en die is veel lichter dan mijn verrekijker. Als ik ga fietsen, neem ik bijna altijd mijn camera mee in een rugzakje en laat ik mijn verrekijker thuis. Zo'n sx50 heeft het equivalent van een 1200 mm-lens.
manne
Steenarend

Berichtdoor patje op 22 maart 2017, 10:06

Welke bridge camera is tegenwoordig de beste om vogels te fotograferen (en voor macrofotografie)? Die Canon powershot SX60 HS of toch de Panasonic? Of nog een andere?
patje
Koolmees

Berichtdoor Yves op 22 maart 2017, 16:53

Yves
Steenarend

Berichtdoor schippertje op 23 maart 2017, 20:03

patje schreef:Welke bridge camera is tegenwoordig de beste om vogels te fotograferen (en voor macrofotografie)? Die Canon powershot SX60 HS of toch de Panasonic? Of nog een andere?

Het ligt er aan welke panasonic je bedoelt.De 1000 is al weer twee jaar op de markt en ik ben gestopt met vergelijken.
DE 1000 is er nog steeds en ook in gebruik.
Geef maar een pm brul als je hem eens wilt gebruiken.
M
schippertje
Pimpelmees

Vorige

Keer terug naar Veldwerk en fotografie