Stephen Hawking voorspelling van alienlife

Diverse wetenschappen die natuurfenomen behandelen: astronomie, geologie, fysica, chemie, ...

Moderator: Dirk L

Stephen Hawking voorspelling van alienlife

Berichtdoor Rudy op 21 dec 2008, 23:56

Rudy
Spreeuw

Berichtdoor Xyuny op 22 dec 2008, 08:59

Rudy, zou 't mogelijk zijn bij elke link die je hierop smijt, een kleine introductie te geven, waarom je dat doet? 't Is allemaal wel ongelofelijk interessant, die materie, maar 'k ben altijd benieuwd waarom precies die bepaalde link hierop komt. Wat betekent ie? Wat is er speciaal aan? 't Zou direct een hele meerwaarde van je posts betekenen. Links zonder de minste bijhorende uitleg lijken verrassend veel op spam (hoeveel krijgen we er zo niet op een dag?) waardoor de mensen niet eens de moeite doen erop te klikken.
Alvast bedankt!
Xyuny
Buizerd

Berichtdoor Rudy op 22 dec 2008, 10:57

ok ;) zal er zeker aan denken Sorry!
Rudy
Spreeuw

Berichtdoor BMV op 22 dec 2008, 18:37

"Primitive life is very common and intelligent life is fairly rare," he quickly added: "Some would say it has yet to occur on earth." [:D]

Is dit een "Statement" of een "Understatement"...

Tis een zeer interessant tekstje maar in <u>mijn</u> visie hierover ontbreek hier 1 element:

Onze menselijke ogen en apparaten kunnen slecht een bepaalde waaier van 'levensvormen' waarnemen.
Al eens nagedacht over eventuele vormen van leven die wij met onze kennis en kunde gewoonweg niet kunnen waarnemen...
Zouden die dan bestaan???
BMV
Spreeuw

Berichtdoor Dirk L op 22 dec 2008, 21:02

Zeer goed BMV dat je het zélf uitlegt. Rudy, leg het de volgende keer uit ipv je te excuseren.. [;)]
Dirk L
Visarend

Berichtdoor Rudy op 23 dec 2008, 00:58

Vijf dimensioneel kijken. Betreden we hier het veld van intuitie!
In onze dromen zien we ook beelden waar worden die dromen op geprojecteerd. Ik dacht altijd al dat licht van de zon weerkaatst wordt op voorwerpen, dingen, mensen enz en dit bereikt onze oogzenuwen, kegeltjes in de ogen die de lichtfotonen, golf afhankelijk van de viewer doorstuurt naar onze hersenen die vervolgens het beeld samenvoegt met heel de mic mac die geproduceerd wordt in de hypothalamus en zo beelden, jouw realiteit invult. Jouw realiteit, mijn realiteit lijkt toch wel verdacht veel op illusie, een droombeeld ook al voelt alles wel echt aan. Als ik tegen een paal rijd met mijn dronken kop, dan voelt dit echt aan. Toch wordt alles in de hersenen samengevoegd tot deze ervaring. Tja onze vijf zintuigen zijn niets. Voeg hierbij het zicht die een torenvalk ziet, of het nachtzicht van de uil, de sonar van de vleermuis, dan zijn wij toch maar klein speelderkes.
Ik ben er ook van overtuigd dat de realiteit die zich ontvouwt in ons brein niet de realiteit is. [?][?]
Rudy
Spreeuw

Berichtdoor BMV op 23 dec 2008, 20:54

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Rudy</i>
In onze dromen zien we ook beelden waar worden die dromen op geprojecteerd.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

De volgende gedachte komt bij mij op:
Zijn dromen geen samenvoegsels van iets dat je ooit gezien hebt en daarom dus 'onthouden' gemaakte beelden.

Ik kan hierin goed verkeerd zijn maar wanneer iemand bvb nog nooit van zijn leven een vliegtuig zou hebben gezien of er nog nooit iets over hebben gehoord denk ik niet dat die persoon over zoiets zou kunnen dromen.

Elk droombeeld die we hebben zou dus een samenvoegsel zijn van eerder opgeslagen 'data', zelfs al is het maar een boom...

Wat die zintuigen betreft ben ik het volledig met je eens...
BMV
Spreeuw

Keer terug naar Natuurwetenschappen