Geslaagd huwelijk tussen aarde en wilgengroen...

Diverse wetenschappen die natuurfenomen behandelen: astronomie, geologie, fysica, chemie, ...

Moderator: Dirk L

Geslaagd huwelijk tussen aarde en wilgengroen...

Berichtdoor Dirk L op 17 sep 2011, 09:24

Wergroep Geologie en Landschap organiseert :

Duizend en één toepassingen kent het gebruik van wilgenwissen : dijkwerken, erosiebestrijding, natuurtechnische oeverversteviging,.. Uiteraard zijn er ook het meer bekende mandenvlechten, het opbinden van bvb. wijnranken, het maken van aspirine en nog zoveel meer.
Bij het familiebedrijf De Vos "Salix" te Eksaarde weten ze er alles van. Ze ontvangen ons gaarne op een zondagnamiddag om ons in te wijden in het boeiende wilgenverhaal.

Wanneer : zondag 30 oktober
Plaats van afspraak : Kortrijk, parking Conservatoriumplein om 13h00. We gaan met kostendelend vervoer naar Eksaarde (tegen Lokeren). Vermoedelijk terug tegen 18h00

Info : Erwin Decoene (056/41.68.22) en Dirk Libbrecht (056/64.79.26)
Dirk L
Visarend

Re: Geslaagd huwelijk tussen aarde en wilgengroen...

Berichtdoor johnny op 31 okt 2011, 11:57

Hallo Dirk,
Ik had vandaag Prof. Paul De Paepe op bezoek........ Blijkbaar kon die man u nog levendig voorstellen.
Toen hij zei dat hij les gegeven had in geologie in Gent, vroeg ik hem of hij U kende en de reactie liet geen seconde op zich wachten? Ha, zei hij een grote struise man,... moet nu rond de 45 jaar zijn, enz... wist zelfs over je eindwerk te vertellen.
Moest je de groeten doen, dus hierbij..... de groeten van Uwe ex. Prof.
Ik weet niets.... het enige wat ik schijnbaar wel weet, is dat ik onwetend ben...
johnny
Buizerd

Berichtdoor Dirk L op 01 nov 2011, 00:15

johnny schreef:Hallo Dirk,
Ik had vandaag Prof. Paul De Paepe op bezoek........ Blijkbaar kon die man u nog levendig voorstellen.
Toen hij zei dat hij les gegeven had in geologie in Gent, vroeg ik hem of hij U kende en de reactie liet geen seconde op zich wachten? Ha, zei hij een grote struise man,... moet nu rond de 45 jaar zijn, enz... wist zelfs over je eindwerk te vertellen.
Moest je de groeten doen, dus hierbij..... de groeten van Uwe ex. Prof.

Merci, Johnny, hij doceerde samenstelling van magmatische en vulkanische gesteeenten als ik me goed herinner. Weet niet meer of ik sowieso veel naar zijn les ben geweest.. ;-)
Dirk L
Visarend

Berichtdoor johnny op 01 nov 2011, 05:50

Inderdaad Dirk, dit was wat hij me vertelde. Alhoewel, hij kon U direct beschrijven... dus toch naar zijn les geweest.
Wist zelfs waar Uw thesis of handelde.
Later is hij dan stenen kunstwerken beginnen bestuderen om de herkomst van het gesteente te achterhalen.
Toffe gast met veel interesses.
Ga er binnen kort mee naar Gent naar een museum van oude toestellen die mij intereseren.. vooral deze die in de reserves staan!!
Ik weet niets.... het enige wat ik schijnbaar wel weet, is dat ik onwetend ben...
johnny
Buizerd

Berichtdoor Dirk L op 02 nov 2011, 09:20

Rare jongens, die geologen.. ;-)
Dirk L
Visarend

Berichtdoor yann op 02 nov 2011, 16:11

johnny schreef: moet nu rond de 45 jaar zijn, enz...
Een jaar of 10 jonger dan zijn leerling, dus :-D .
yann
Steenarend

Keer terug naar Natuurwetenschappen