gratis ingebonden Wielewaalnummers

Boeken, publicaties en tijdschriften over natuuronderwerpen

Moderator: Pieter Van Dorsselaer

gratis ingebonden Wielewaalnummers

Berichtdoor yann op 10 maart 2011, 17:47

Wie geïnteresseerd is in een gratis rij ingebonden nummers van het tijdschrift De Wielewaal (ca. 1975-1995) kan ze afhalen bij Dirk Dubois, Izegemsestraat 182, 8501 Heule-Watermolen.
Het is wellicht verstandig eerst es te bellen : 056/355775
yann
Steenarend

Re: gratis ingebonden Wielewaalnummers

Berichtdoor Djoni op 17 maart 2011, 23:17

Vogelkijkers die stilletjes aan tram 5 zien naderen hebben blijkbaar op een bepaald moment in hun huishouden allemaal een identiek probleem...
namelijk plaatsgebrek op de boekenplank !
Een enorm overschot aan oude tijdschriften... dooooooooozen kartons vol met Ornis flandria, le gerfaut, limosa, wielewaal, Mergus... en nog van alles...
Ik kijk er niet meer in en ze staan in mijn weg. Grasduinen, Dutch Birding, Alula en British birds hou ik over... de rest MOET jammergenoeg wijken.
Wegens plaatsgebrek moet ik ook jammergenoeg afstand nemen van nog andere waardevolle tijdschriften... Pure zonde is dat...
Ik probeer koortsachtig op zoek te gaan naar een oplossing. Vogelwerkgroep Natuurpunt ? Universiteit ? Bibliotheek...
Het jarenlange gezwoeg en gezweet van generatie's vogelkijkers in één seconde in een grote container vol oud papier kieperen,
ik heb het daar verdomd heel lastig mee, echt waar...
Bestaat er echt geen mogelijkheid om al deze waardevolle tijdschriften (natuurhistorische tijdschriften) ergens in een depot, bibliotheek of weet ik waar onder
te brengen, zij het alleen maar uit respekt voor het werk van de generaties ornithologen voor ons ? Geen plaatske over bij Peter, onze archivaris ?
Ik weet dat nog veel andere vogelaars met hetzelfde probleem zitten...
Laatst bijgewerkt door Djoni op 21 maart 2011, 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Djoni
Buizerd

Re: gratis ingebonden Wielewaalnummers

Berichtdoor jynx op 21 maart 2011, 21:06

Grasduinen versus Le Gerfaut... ?
Maar ja, je hebt gelijk, overal archiefdozen met tijdschriften waarvan je , telkens je ze wil liquideren, toch niet kan scheiden omwille van het ene of andere artikel of waarneming of reisverslag of...En de stapel "weg" moet het weer afleggen tegen de stapel "houden". En vervolgens blijven ze liggen tot de volgende keer...
Toegegeven , een reisverslag van dertig jaar geleden is niet altijd even nuttig als je dat land nu gaat bezoeken...;-)
jynx
Sperwer

Keer terug naar Natuurliteratuur