Gezocht: boeken over centraal-amerikaanse bomen

Boeken, publicaties en tijdschriften over natuuronderwerpen

Moderator: Pieter Van Dorsselaer

Gezocht: boeken over centraal-amerikaanse bomen

Berichtdoor kevin op 04 dec 2013, 00:38

Ik ben op zoek naar literatuur (boeken, naslagwerken,...) over flora en dan voornamelijk bomen van Centraal-Amerika.
En eigenlijk nog iets specifieker, nl over tropical dry forests.

ik ben al op volgende gekomen; http://www.nhbs.com/tropical_dry_forests_in_the_americas_bkfno_204203.html
maar ik vroeg me af of er ook goedkopere alternatieven zijn?

Ik vertrek namelijk in het tweede semester op stage naar Nicaragua en zal daar mijn stage en eindwerk rond tropsich droogwoud houden.

Alvast bedankt voor de voorstellen
kevin
Pimpelmees

Re: Gezocht: boeken over centraal-amerikaanse bomen

Berichtdoor Fons' op 04 dec 2013, 17:26

Echte wetenschappelijke 'boeken' over gedetailleerde onderwerpen zijn tegenwoordig toch eerder zeldzaam, meestal schrijft men artikels in wetenschappelijke tijdschriften. JSTOR is alvast een site waar je op basis van zoektermen veel kan vinden in wetenschappelijke literatuur. Met een VPN-verbinding (hiermee word je computer verbonden met de servers van de universiteit en krijgt men toegang op de tijdschriften die de universiteit aangekocht heeft) zou het meeste ook downloadbaar moeten zijn. In mijn opleiding (geschiedenis) zijn er ook verschillende doorzoekbare databanken beschikbaar waarmee men een bibliografie kan opstellen om een volledig onderzoek te doen. Ik neem aan dat dergelijke systemen er ook zeker bij de exacte wetenschappen moeten zijn en je dus ook nog in die richting kan zoeken. ;-) Houd er wel rekening mee dat niet alles altijd toegankelijk is. Soms is het vrij toegankelijk, soms enkel met VPN en soms helemaal niet. (als de universiteit geen abonnement heeft)

Met vriendelijke groeten en succes nog,
Fons
Fons'
Spreeuw

Re: Gezocht: boeken over centraal-amerikaanse bomen

Berichtdoor vertigo op 04 dec 2013, 20:12

Voor zo'n specifiek thema lijkt het mij dat er in eerste instantie in de taal van het land zélf wat zal geschreven zijn.
Al eens in het Spaans gezocht? Via google vind je rap één en ander bvb

http://bjcu.wordpress.com/2012/07/12/ar ... nicaragua/

Anders eens wat tips voor lectuur vragen aan je stagebegeleiders ginder.

mvg
vertigo
Spreeuw

Keer terug naar Natuurliteratuur