boomslepers

Informatie over natuur- en landschapsbeheer

boomslepers

Berichtdoor boomverzorger op 28 feb 2010, 11:20

Dag allen,
Ik denk dat dit wel een goed forum is om adressen van boomslepers te vinden aangezien dat toch wel iets natuurvriendelijker is dan grote machine's.
Ik heb het vroeger nog gezien als ik nog werkte als herder in het natuurgebied "den tuet" in Houthalen - Helchteren, maar aangezien ik nu regelmatig voor de bosgroepen of privéeigenaars werk als boomverzorger of voor het vellen van bomen kom ik soms in situatie's waar bomen moeten uitgesleept worden en waar niet veel schade mag worden aangebracht of de aantallen niet intressant genoeg zijn voor bosexploitanten.
Bij deze dus mijn vraag om boomslepers die te werk gaan met een brabants trekpaard .

Thx
boomverzorger
Goudhaan

Re: boomslepers

Berichtdoor yann op 28 feb 2010, 13:20

Pierre Vandebuerie werkt met paarden om bomen te slepen. Pierre woont tegenwoordig in Westvleteren, denk ik. Is nu werkzaam bij ANB buitendienst West-Vlaanderen. Daar kun je wel zijn contactgegevens bekomen. Als hij zelf niet naar Limburg kan komen, kent hij wel zijn collega's daar, zou ik zo denken.
En doe hem vele groeten. ;-)
yann
Steenarend

Berichtdoor Yves op 28 feb 2010, 15:18

Ik stuur je in een privé-bericht zijn GSM-nummer.
Yves
Steenarend

Berichtdoor boomverzorger op 28 feb 2010, 19:22

alvast bedankt, maar ik ben precies vergeten te zeggen dat ik nu vooral in vlaams brabant werk
ik woon nu in het pajotteland.
maar ik ga hem zeker is contacteren
boomverzorger
Goudhaan

Berichtdoor pollaris op 21 mei 2012, 08:45

Beste natuurliefhebbers,

Sociaal economiebedrijf De Winning is gestart met een nieuw project met trekpaarden. Hier zetten ze de paarden weer in bij het ecologisch bos-en landschapsbeheer. Zo gaan ze o.a. bomen uitslepen, transport in-en uit het bos, bestrijden van pestsoorten, maaien en hooien van kwetsbare graslanden, herstellen van kwetsbare biotopen,... . Ook bieden ze met hun paarden huifkartochten aan. Dit met een picknick met een grote beleveningswaarde en een gids die de nodige uitleg geeft over de fauna en flora. Zeker de moeite waard! Als derde peiler richten ze zich op hulpbehoevende mensen die daar kunnen beroep doen op een sessie equicoaching of hippotherapie, Hier gebruiken ze het paard als spiegel van deze mensen hun gedrag of karrakter.
Een zeer leuk project dat alreeds enig succes heeft geboekt! Zelfs in het buitenland is er veel aandacht voor dit goed gestructureerd innitiatief!
Bijkomende informatie kan je vinden op www.dewinning.be.
pollaris
Goudhaan

Keer terug naar Natuurbeheer