tekort aan admins

Moderator: Pieter Van Dorsselaer

tekort aan admins

Berichtdoor steven v d b op 22 jul 2017, 10:57

Ik merk dat vlinderwaarnemingen heel vaak niet beoordeeld worden, zelfs de makkelijke vetrode soorten blijven vaak jaren op niet onderzocht staan. Ligt de oorzaak hiervan in een tekort aan admins en zou het niet mogelijk zijn nieuwe admins aan te werven?

Gr, Steven
steven v d b
Spreeuw

Re: tekort aan admins

Berichtdoor Niwrad op 27 jul 2017, 10:04

Dat er na vijf dagen nog altijd geen antwoord van een moderator / admin op je vraag kwam, zegt voldoende. Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat de moderators / admins van dit forum en van waarnemingen.be allemaal of toch bijna allemaal vrijwilligers zijn.

Ik vraag me af of België en Nederland hiervoor samenwerken. Ik denk van niet. Ik heb de indruk dat er veel sneller wordt gereageerd op waarnemingen die op de Nederlandse versie worden geplaatst.

Onlangs plaatste ik een waarneming van het Boswitje met foto's. Die werd nagenoeg meteen goedgekeurd. Wellicht omdat waarnemingen van deze soort zeldzaam zijn.

Op 28/12/2015 plaatste ik een waarneming met foto's van Napomyza gymnostoma (Preimineervlieg), een relatief nieuw plaaginsect in ons land. Ik schreef erbij (en bewees met foto's) dat ik de vliegjes zelf uit poppen had opgekweekt. Anderhalf jaar later is dit nog steeds niet onderzocht. Mijn foto's zijn vandaag nog altijd de enige foto's van deze soort op waarnemingen.be. Maar dus (nog) niet goedgekeurd. Het gaat om deze waarneming:

https://waarnemingen.be/soort/view/265115?from=2015-12-28&to=2015-12-28

Met andere woorden: ik snap je frustratie en je vraag. Daarom dat ik even reageer.

Groetjes,

Gabriël
Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.
Niwrad
Koolmees

Berichtdoor Robin Septor op 28 jul 2017, 08:31

Voor dagvlinders in Vlaanderen zijn er twee admins. Deze waarnemingen (met foto) worden meestal de dag zelf nog beoordeeld. Op dit moment is het vakantieperiode en zelfs admins mogen op vakantie gaan, dus zal er een kleine achterstand opbouwen. Deze wordt in de loop van enkele weken steeds zeer snel weer afgebouwd. Voor Wallonië ligt dit iets anders, hier zijn meerdere admins die elk verantwoordelijk zijn voor een regio of een aantal soorten. Deze waarnemingen worden veel minder frequent beoordeeld, maar dit ligt niet aan een tekort van admins daar. Ik merk wel dat tegen het einde van het seizoen de meeste Waalse waarnemingen ook gevalideerd worden. Betreft jou vraag waarnemingen in Wallonië of Vlaanderen, kan je voorbeelden geven ?

Met vriendelijke groeten,
Robin
Robin Septor
Spreeuw

Berichtdoor OlivierO op 05 aug 2017, 20:17

Robin Septor schreef:Voor dagvlinders in Vlaanderen zijn er twee admins. Deze waarnemingen (met foto) worden meestal de dag zelf nog beoordeeld. Op dit moment is het vakantieperiode en zelfs admins mogen op vakantie gaan, dus zal er een kleine achterstand opbouwen. Deze wordt in de loop van enkele weken steeds zeer snel weer afgebouwd. Voor Wallonië ligt dit iets anders, hier zijn meerdere admins die elk verantwoordelijk zijn voor een regio of een aantal soorten. Deze waarnemingen worden veel minder frequent beoordeeld, maar dit ligt niet aan een tekort van admins daar. Ik merk wel dat tegen het einde van het seizoen de meeste Waalse waarnemingen ook gevalideerd worden. Betreft jou vraag waarnemingen in Wallonië of Vlaanderen, kan je voorbeelden geven ?

Met vriendelijke groeten,
Robin

Ik denk dat Steven solliciteert ... :-)
OlivierO
Bosuil

Berichtdoor pvt op 15 aug 2017, 23:13

Wat Vlaanderen betreft zijn dagvlinders 1 van de betere gevallideerde groepen met op het eind van het seizoen quasi alle foto's beoordeeld. Voor de rest sluit ik me aan bij wat Robin schrijft.
pvt
Visarend

Keer terug naar Dagvlinders