NIEUW Werkgroep Dagvlinders Vlaamse Ver. v. Entomologie

Moderator: Pieter Van Dorsselaer

NIEUW Werkgroep Dagvlinders Vlaamse Ver. v. Entomologie

Berichtdoor dagvlinder op 12 okt 2012, 18:05

In de voorbije jaren zag ik op dit forum veel interesse en vragen rond dagvlinders van eigen streek of van overal uit Europa én ook met een hele waaier van onderwerpen. Daarom deze aankondiging:
Onder de koepel van de Vlaamse Vereniging voor Entomologie = V.V.E. (cfr. tijdschrift Phegea) is er recent (22/09) een Werkgroep Dagvlinders opgericht.
Wie bij deze korte info al interesse heeft, zou ik graag verzoeken om twee zaken te bekijken op de homepage van de V.V.E. website: http://www.phegea.org/

1/ In de tekst onder de foto's (aan te klikken "html of pdf") kan je al heel wat lezen over doelen + practische gegevens over de Werkgroep Dagvlinders.

2/ meer specifiek over de eerste vergadering van de werkgroep(op de volgende "html of pdf" klikken).

=> Ook wie geen lid is van de V.V.E., nodig ik van harte uit op 3 november vanaf 13u45 voor deze startvergadering die doorgaat in het BC Molsbroek, Molsbergenstraat 1, 9160 Lokeren.
Meer details over het programma van de namiddag en de locatie zijn te vinden op de webpagina (tweede "html of pdf").

- Graag inschrijven bij mij om op voorhand alles optimaal te kunnen voorbereiden.
- Weet je iemand met mogelijke interesse, laat het hem zeker weten !

Voor eventuele andere vragen, gelieve me te contacteren.
dagvlinder
Spreeuw

Re: NIEUW Werkgroep Dagvlinders Vlaamse Ver. v. Entomologie

Berichtdoor dagvlinder op 11 sep 2013, 15:40

Frits Bink komt spreken op de oktober vergadering van de VVE Werkgroep Dagvlinders =O
Inderdaad de auteur van een belangrijke klassieker in de entomologische literatuur.
Voordracht: "Dagvlinders in de Benelux"
- hij zal een inleiding geven met schematische visie op ecologische aspecten van dagvlinders.
- tevens zal hij zijn totaal nieuw boek aankondigen dat binnenkort uitkomt.
- er is ook voldoende tijd voorzien voor vragen & antwoorden.

U wil er uiteraard bij zijn, dat kan. Welkom op het eerste deel van de vergadering van de VVE WG Dagvlinders:
Zaterdag 5 oktober van 14u00 tot 15U30
Plaats: Provinciaal Natuur- en Landschapshuis NALAH
Kasteeldreef 55
2980 Halle-Zoersel

inschrijven aub bij sylvain.cuvelier_at_pandora.be
dagvlinder
Spreeuw

Berichtdoor jurgencouckuyt op 19 nov 2013, 01:44

ik ben al enkele keren naar deze bijeenkomsten geweest en kan enkel maar zeggen dat dit zeer verfrissend is. Het aanbod is divers. Dagvlinderreizen uit binnen en buitenland komen prachtig aan bod dmv slides presentaties. Soortenbesprekingen, spreekbeurten door bekende namen uit het kleine wereldje, prachtige collecties zijn al getoond geweest, alles over fotografie van dagvlinders, lopende projecten ivm dagvlinders, enz ... te veel om op te noemen, maar veel mensen allerlei kunnen duidelijk hun ei hier kwijt. Volgt ook actueel alles op wat er in het dagvlinderwereldje gebeurt ! Echt de moeite waard.
jurgencouckuyt
Koolmees

Berichtdoor dagvlinder op 22 nov 2013, 23:26

jurgencouckuyt schreef:ik ben al enkele keren naar deze bijeenkomsten geweest en kan enkel maar zeggen dat dit zeer verfrissend is. Het aanbod is divers. Dagvlinderreizen uit binnen en buitenland komen prachtig aan bod dmv slides presentaties. Soortenbesprekingen, spreekbeurten door bekende namen uit het kleine wereldje, prachtige collecties zijn al getoond geweest, alles over fotografie van dagvlinders, lopende projecten ivm dagvlinders, enz ... te veel om op te noemen, maar veel mensen allerlei kunnen duidelijk hun ei hier kwijt. Volgt ook actueel alles op wat er in het dagvlinderwereldje gebeurt ! Echt de moeite waard.

Bedankt voor de toffe reactie én evenzeer proficiat voor jullie eigen project in Durme en Scheldestreek, waar de VVE Werkgroep Dagvlinders graag mee ondersteuning aan geeft.
Tijdens de voorbije november vergadering mochten we kennismaken met de knappe resultaten van jullie eerste jaar.
Een nieuwe soort voor een streek is super én wie weet wat 2014 zal brengen.
Het blijft ieder jaar opnieuw verrassen.
dagvlinder
Spreeuw

Keer terug naar Dagvlinders