nieuw virus !!!

Alle nieuws over internet, televisie en computerproblemen

nieuw virus !!!

Berichtdoor Free op 19 sep 2003, 19:20

lap, weeral zover

<b><font size="4"><font color="red">pas op !</font id="red"> </font id="size4"></b>
er is een nieuwe worm opgedoken. Deze keer voor alle soorten windows systemen. heel gevaarlijk want de email doet zich voor als een officiele email van microsoft, met zogezegd een update als attachment. Die attachment geeft u standaard windows vragen waar u ja en nee op kunt antwoorden, en ook een progress bar enz, maar het is in feite gewoon virus software die wordt geinstalleerd. Direct verwijderen dus!!

ik kreeg hem hier vandaag al 2 keer binnen en hij vloog al op de yahoo groep van de lieveheersbeestjes. Ik vrees dat Wil al problemen had want er werd een of andere rare mail van hem op de groep gepost.

Ook kazaa en andere peer-2-peer programmagebruikers, en IRC-gebruikers moeten oppassen!

http://story.news.yahoo.com/news?tmpl=story&cid=1093&ncid=1093&e=4&u=/pcworld/20030918/tc_pcworld/112552
Free
Buizerd

Berichtdoor Filip op 19 sep 2003, 21:43

Joepie, ik heb ook eens prijs, had vanavond 4 dergelijke mails van Microsoft. Afbeelding
Geen probleem bij mij echter, de attachment wordt verwijderd door Norton Antivirus. Zowiezo altijd oppassen met attachments.
Filip
Buizerd

Berichtdoor Jurgen op 20 sep 2003, 14:03

Ik ook 5 maal prijs, maar als ik attachment scan met norton, dan worden ze wel ontmaskerd, dus best tevreden met norton.
Jurgen
Bosuil

Berichtdoor Carlos op 20 sep 2003, 14:11

Ik krijg hier de laatste dagen enorm veel reclame van over de ganse wereld in mijn mail-box. Da moedier gedoan zin!!![:(!]
Carlos
Visarend

Berichtdoor xyala op 20 sep 2003, 14:26

how to order fertile women in Russia ??? [:p][:0]
xyala
Buizerd

Berichtdoor Carlos op 20 sep 2003, 19:08

En wat ze daar allemaal durven bij vragen: <i>set of artificial teeth wished or not?!</i>
Kunstmatige wablief?[8)]
Carlos
Visarend

Berichtdoor Christoph op 20 sep 2003, 23:11

Ben bijna genezen van de worminfectie. Computer mogen herinstalleren. Norton had het beestje hier niet gezien. Zal waarschijnlijk niet de enige looser zijn.
Christoph
Visarend

Berichtdoor Christoph op 20 sep 2003, 23:18

Juist mijn email gecheckt. Der staan nog maar liefst 405 mails te wachten om binnen te komen. De worm kruipt dus zeer goed rond. Kent er iemand een site waar je je mail kan checken ipv via Outlook?
Christoph
Visarend

Berichtdoor Dirk L op 21 sep 2003, 00:27

Bvb. bij skynet hebben ze "webmail" waar je kan inloggen met je password van 'tinternet'. Kun je alle verdachte mails liquideren op voorhand

[^]
Dirk L
Visarend

Berichtdoor Yves op 21 sep 2003, 09:11

Wie van jullie (geïnfecteerden) zit er op de yahoo-mailing groepen ?
Yves
Steenarend

Berichtdoor Carlos op 23 sep 2003, 13:23

Ik dacht het toch, maar aangezien ik nooit van die gasten een bericht ontvang, zal 't nie waar zijn, zeker?
Dit lijkt niet echt op een virus? Mijn mail-adres is op één of andere manier terecht gekomen bij een internet-reclame-bedrijf.
In elk geval blijven de Amerikaanse reclametoestanden binnenstromen: op iedere mail antwoord ik dat ik me "uitschrijf" maar ze blijven er nieuwe soorten bedenken!
Kan iemand in simpele taal aan een leek uitleggen hoe ik kan vermijden om die zever te blijven ontvangen?
Carlos
Visarend

Berichtdoor Yves op 23 sep 2003, 15:34

verander je email-adres
en BLIJF WEG VAN EASYDATE DOT COM
[;)]
Yves
Steenarend

Berichtdoor Zorky op 23 sep 2003, 16:05

En zeker niet uitschrijven!!! Nog niet gemerkt dat de "reclame" van één bepaald domein komt, maar dat je om uit te schrijven, een mail moet sturen (of surfen) naar een totaal ander adres?
Als je je uitschrijft, verraad je eigenlijk dat je e-mail adres juist is en nog regelmatig door jou wordt gebruikt. Gevolg: die gasten schrijven u meteen in op nog dertig andere mailinglijsten met "reclame" (spam).
Zorky
Bosuil

Berichtdoor Carlos op 23 sep 2003, 21:38

Carlos
Visarend

Berichtdoor Alexto op 29 sep 2003, 20:30

Een goede oplossing voor virus-probleempjes : je mail eerst laten screenen en bij de verschillende providers van je mailboxen laten staan tot je zeker bent. Een goed programmatje, en gemakkelijk zelf te installeren, is MailWasher, gratis te downloaden. Hierbij kun je vooraleer je mailboxen te openen eerst eens gaan kijken wat je zelf op je computer wilt binnenlaten.
Alexto
Spreeuw

Berichtdoor Wil op 01 okt 2003, 10:38

Gevraagd:
Goede tips voor het leegmaken van mijn mail-box via Webmail.
Bij Skynet gaat het uiterst langzaam, is niet te doen.

http://users.skynet.be/verzamelen/natuur.html
Wil
Visarend

Berichtdoor Wil op 01 okt 2003, 16:26

Zijn er nog mensen die problemen hebben om hun mail op te halen bij Skynet via Webmail ?
Ik kan zelfs geen bericht van 2 kb open krijgen.
Na lang wachten is het mij nu eindelijk toch gelukt. Maar om er zo 500 weg te toveren heb ik de hele winter nodig.
Mijn mailbox van 50 Mb zit propvol met van die gevaarlijke wormen en die wil ik in geen geval laten binnenkomen op mijn pc.
Wie weet hier raad mee ?
Alvast veel dank en mogelijks kunnen andere mensen hier ook hun voordeel mee doen.
Wil.

Wil
Visarend

Berichtdoor Alexto op 01 okt 2003, 19:44

Ik heb pas op het internet gezien dat de nieuwe versie van MailWasher betalend is en beperkt wordt tot 1 mail-account. Wie een oudere (zeer goede) engelstalige versie van MailWasher wil, met onbeperkte accounts (ook hotmail) moet maar me maar een mailtje sturen. Voor een degelijke uitleg over het programma : zie
http://www.digilife.be/vtiveurne/antispam.html
(Laat me wel weten of je de ongecomprimeerde versie (3288 kb) of de zip-versie wilt (1119 kb))
Alexto
Spreeuw

Berichtdoor Wil op 02 okt 2003, 10:41

Mijn mail-box is helemaal leeg.
Gewoon even bellen naar Skynet en ze hebben alles er af gesmeten.
We kunnen met een nieuwe lei beginnen.
Verzenden is geen probleem, berichten ontvangen voorlopig alleen via Webmail.
Oef, het was niet om te lachen.
Ik heb nu een Norton 2003 en die moet de boel in het oog houden.
We doen zeker al een voorwas via Webmail.
Wil

Wil
Visarend

Berichtdoor Xyuny op 09 sep 2008, 12:06

Net een trojaans paardje ontvangen op het vnl via dit forum gepubliceerde emailadres, zogezegd van Virgin America. U weze gewaarschuwd.
AVG had het automatisch uitgefilterd op de windows PC's. Op de Mac komt het wel door, maar kan het zich nooit uitvoeren.

Virgin's commentaar:

<font color="purple">#65279;ADVISORY ALERT: EMAIL VIRUS

In the last few days, members of the public (not connected to our customer list) reported receiving unsolicited emails claiming they had just purchased an airline ticket, attached to which is said to be a "purchase invoice" or other types of files. The emails falsely claim that "your credit card has been charged" an amount for the ticket (on Virgin America and a number of other airlines). The attachments were discovered to contain a Trojan virus and should not be opened.

If you have received one of these emails, do not open, forward or otherwise store the message on your computer, but instead delete it immediately. The more computer savvy should also delete it from their "deleted items" folder as well so as to avoid mistakenly handling it in the future.

Please be assured that Virgin America did not send these emails, and this is not connected to our booking system or customer lists. This is a spam email virus sent to random email addresses, and no credit cards have been charged as a result of the e-mails.

It's our policy to always look out for our guests. We hope this advisory was helpful to you and prevents any harm from fraudulent activity.</font id="purple">
Xyuny
Buizerd

Volgende

Keer terug naar Internet, computer en televisie